Nu drar jag igång begravningsbyrån Wayne’s Coffin

Jag har startat en begravningsbyrå! Som snart kommer att vara marknadsledande! Eller, snarare en begravningsbyråkedja, och det kommer att finnas en i varje gathörn. Kedjan heter Wayne’s Coffin.

Bautastora pappkistor enligt amerikanskt koncept med trevliga toppings samt fräscha kransar hör till affärsidén.

Det är meningen att Wayne’s Coffin ska vara en plats där du kan stanna till i vardagsjäktet och stressa av en liten stund med en begravning på plats, men vi erbjuder också Take Away (kostnad för bärare tillkommer då).

Välkommen till  Wayne’s Coffin – stans fräschaste begravningsbyrå! 

30 thoughts on “Nu drar jag igång begravningsbyrån Wayne’s Coffin

    • Nej om du har bråttom går det långsamt, eftersom du då måste lära dig att stressa av och tänka mer på dig själv. Min byrå är tänkt som en oas för stressade själar.

      Liked by 1 person

  1. Så…när blev begravningar avstressande? Förutom för den som ska begravas menar jag….Eller ingår massage, kaffe och dylika ting i servicen?R.

    Gilla

    • De blev avstressande just i och med mitt nya koncept fattar du väl, trögis. Ja massage av den döde ingår för att få igång blodcirkulationen och få spänningar och stelhet att släppa.

      Gilla

  2. Min erfarenhet av Wayne´s Coff…. är dålig service och sur personal. Inte alls så tillmötesgående och medkännande som man önskar av en dödgrävare.Det måste du jobba på…!

    Gilla

    • Du, våra främsta kunder, som är dem vi prioriterar, känner ingenting längre. Men jag ska påpeka din synpunkt för vår personalchef.

      Gilla

    • För mig som arbetar med det här känns det bäst om de döda inte pratar överhuvudtaget, då jag skulle bli lite rädd då. Men ett litet leende skadar aldrig!

      Liked by 1 person

  3. Det är ju det jag menar, du måste ha en slags beskrivning här så vi kan få veta hur man får en begravning avstressande…vi eller rättare jag, är ju trots allt en väldigt bra jury för om ditt koncept är bra eller skräp..skärp dig nu….eller har värmen trögat till din hjärna?R.

    Gilla

  4. Vilken döbra idé som helt är i sista skriket och kan bli dödskul för de som vill ha dödskul. För de som vill vara sig lik kan man vara bra svepande och be de gå under jord för att ta tricken till sina gravtysta förorter.

    Liked by 1 person

    • Japp! Sådana sinnen har vi! Och jag menar som alltid att man kan vara hur allvarlig som helst innerst inne och ändå skämta om det ”allra heligaste”, så länge ingen kommer till skada!
      (Fast obs, min byrå grundades redan 2008 sin du kan se på dateringen av inlägget!)

      Gilla

  5. Jaha, så nu är det helt ute med kapell och begravningsplats och sådana där saker som bara suger. Blir mer som i amerikanska serier där dom samlas i ett ”funeral home”. Har alltid undrat var de gör av kistan sen. Men det kanske du vet nu, med dina erfarenheter av konceptet.

    Gilla

    • Tja, visst är jag erfaren av the American way… men mitt problem med de amerikanska begravningarna är att de avlidna sminkas och piffas till så till den milda grad att de ser mycket mer levande ut än de troligen gjorde medan de levde. Det skulle stressa mig som anhörig en hel del…

      Gilla

  6. Ping: Min begravningsbyrå blev en succé! | En trevlig tjej

Kommentera

