Hasse Kvinnaböske har fått fraugan om baukfeuten

Hej Hasse Kvinnaböske! Jag vill inte veta hur du fått ditt efternamn. Det angår mig inte.

Men jag tycker att din fråga i sången  ”Får man ta hunden med sej in i himlen” är väldigt fel ställd.

Rätt fråga är ”Får man ta matte/husse med sej in i himlen?”

För nog är det självklart att våra avlidna hundar är i himlen? De var självskrivna där redan från början!

Vår första hund Sacco håller till exempel just nu på att springa och nafsa Jesus i bakhasorna, vallhund som han var. (Jag är inte säker på att Jesus gillar det, då jag misstänker att han är lite hundrädd.)

Fast vår andra hund, vår schäfer Onja, deltar inte alls i jakten på Jesus.

Hon är och badar. Och då är hon lycklig.

Foto:bror

13 thoughts on “Hasse Kvinnaböske har fått fraugan om baukfeuten

  1. Ha, ha…Nej, vi vill inte vet hur mellannamnet kom till…Och frågan är juj korrekt ställd. Klart det handlar om matten / Hussen.Du verkar ha en väldigt fin hund, By the way.Hej!->Mangan.

    Gilla

    • Ah..du menar Onja och inte Hasse. Ja HON simmar lyckligt omkring i himlen och ”livräddar” alla männniskor hon får syn på, då hon alltid trott att hon är den enda i världen som kan simma. Det väckte visst förtret när hon var på jorden hos dem som ”kunde simma” och som kanske inte ville bli livräddade, men i himlen får hon nog ”livrädda” hur mycket hon vill. Och hon vill livrädda mycket och simma långt varje gång. Då är hon garanterat i himlen…

      Gilla

    • Då vet du hur oerhört man sörjer. Jag vill inte jämställa djur helt med människor (det vore orättvist mot djuren som aldrig är elaka!) men min hund var det närmsta ett barn jag nånsin kommer att ha, och att åka till veterinären med henne för att avsluta hennes liv var det värsta jag upplevt.

      Gilla

Kommentera

