Mitt sanna jag – en social eremit

Ni känner mig som En trevlig tjej. Förutom en del av er som känner mig som En otrevlig tjej. Men vet ni vad – jag är för det mesta varken det ena eller det andra, men i synnerhet inte det första, utom ibland.

Om jag ska vara riktigt ärlig så borde min rubrik vara ”En social eremit”. Det är nämligen mitt sanna jag. Jag är hur utåtriktad och social som helst på mitt jobb, och tycker om det. Sedan vill jag gå hem och vara ensam.

Ibland är jag social och tycker om att gå på fester det ska jag inte förneka. Men oftast inte. Att efter en arbetsvecka på fredagskvällen gå ut och ställa mig i en stökig bar till klockan två på natten framstår för det mesta som oerhört  – jobbigt.

När jag ser att andra är ständigt uppkopplade mot omvärlden via sin mobiltelefon känner jag mig ibland ensam. Jag känner att jag borde vara sån också.

Men egentligen vill jag inte bli nådd av någon utan få vara som jag är i min ensamhet.

Men ändå inte.

Kanske i ett annat liv.

 

11 thoughts on “Mitt sanna jag – en social eremit

  1. Det är väl jättebra att du kan vara både och sas. Social och utåtriktad på jobbet och eremit hemma. Jag tycker det är okej att vara eremit om man valt det själv!Om du skulle kalla dig något annat än En trevlig tjej skulle jag rösta på En ironisk tjej! Älskar din ironi!!!Ha en skön Söndag!Kram! 😀

    Gilla

Kommentera

