Nu åker han ut!

Jag skrev ju redan tidigare att jag lovade att ängeln Gabriel skulle åka ner i jullådan igen när det blev Tjugondag Knut. (Ja han är tillbaka, romansen med marmorängeln på Bromma kyrkogård höll bara en dag för hon hade ”ett hjärta av sten” sa han – ska han säga förresten, hrmf!).

Men se det vill Gabriel inte alls gå med på, att förpassas till lådan med julsaker. Därför har han klättrat upp i tornet till den lilla gipskyrkan jag har hemma och säger att han ska hoppa.

(Jag är inte särskilt orolig för jag har tappat honom i golvet flera gånger från betydligt högre höjder än de två decimeter höga kyrktornet utan att han tagit skada).

Dessutom har han skrivit det här meddelandet:

Då vill jag bara påminna dig Gabriel att det var DU som hela tiden stack med nya tjejer under flera år, ofta dagen före julafton dessutom, och både du och gipskyrkan åker ner i jullådan vare sig du vill det eller inte! Så kan det gå, din lilla skitängel!

25 thoughts on “Nu åker han ut!

  1. Jag vet inte… men jag tycker nästan det låter som om Gabriel behöver professionell hjälp! Han flackar från relation till relation, han ljuger och bedrar, han hotar med att ta livet av sig! Jag hoppas du inte tar illa upp att jag säger det – jag vet att det kan vara svårt att höra sånt här från någon annan, även om man kanske har tänkt tanken själv någon gång. Jag har numret till en bra terapeut. Hör av dig om du vill ha numret, eller om du vill att jag tar ett snack med Gabriel!!

    Gilla

    • Nej,jag har ibland undrat själv, men du läste kanske själv brevet där han svamlade om alla brudar han ”dragit över” i Los Ängeles osv? Men kanske var det i San Fransisco han var i själva verket? Och tittade på kyrkor, alltså…

      Gilla

  2. Jag förstår att han kan vara svår att motstå. En riktig liten guldklimp!Men du är ju värd något bättre. Gabriel kan du ju aldrig lita på. Vänta tills han sover, sen kastar du en tygbit över honom och bums ner i lådan! Så kan han få ligga där och tänka över sina synder till nästa jul! Lycka till Anna!

    Gilla

    • Jaså du suktar också nu när du sett den oerhört sexiga bilden när han ligger mellan lakanen?Men jag vill varna dig för honom, han är en psykopat i en ängels skepnad!

      Gilla

  3. Är han rädd för att binda sig? Kanske har han lite psykopatiska drag när han får allt till andras fel…Och så kallar han sig ängel. Jaja, mycket ska man läsa innan ögonen trillar ut!

    Gilla

Kommentera

