En trevlig tjej – jag visar mitt hem bara för er

Malmvik

Jag vill passa på att visa min allra första, anspråkslösa lilla bostad, dit jag flyttade när jag var 21 år.

Den är inget  att skryta över, men jag tyckte den var hemtrevlig om än lite i minsta laget för mina behov. Därför flyttade jag efter två år. Byggnaden från 1600-talet var släktgård för Sveriges kändaste finansfamilj, innan jag övertog den.

Observera att jag har placerat min egen ljusblå juvel till bil rakt framför huvudingången för att visa att det är jag som är husets rättmätiga ägare.

Observera också att jag ljuger; jag fick bo där i ett rum (jungfrukammaren!) mot att jag två kvällar i veckan var hemma och vaktade familjens barn. Men det var ändå en ganska bra deal!

På somrarna var familjen på sitt slott i Skåne och då bodde jag där ensam.

Det var lattjolajbans det! I synnerhet när fyra Securitasmän dök upp mitt i natten och skulle genomsöka hela huset, då de fått indikationer på att ”någon försökt kapa av ledningarna till ett av tjuvlarmen.”

Sedan lämnade de mig med orden: Hur vågar du sova ensam här?

Det frågar jag mig också i dag.

9 thoughts on “En trevlig tjej – jag visar mitt hem bara för er

    • Ja jag var jättestolt över denna Talbot Solara av -81 års modell!Extra kul var det i huset en gång på natten när det var strömavbrott, kolmörkt, telefonen var död och tjuvlarmet gick. Obs att rummen såg ut som muséirum och hade namn som Stensalen, Blå Salongen osv och jag gick omkring där med stearinljus i mörkret (det var i december…)

      Gilla

    • Ja på nåt sätt nästan som på en film. Fast vid den här tiden var föräldrarna hemma med sov högst upp och längst bort, och det var vandringen med stearinljuset i beckmörkret som inte var så jättekul…(larmet satt precis utan för min dörr och jag hörde det mycket före dem).

      Gilla

  1. Det får vi väl hoppas, att ingen försvinner.Varsågod, jag gillar din blogg. Du är bra på att få mig att le =)Oui mais bien sûr, je parle francais. J’etudie le langues en école. L’espagnol, le francais et le latin. Mais j’aime plus le francais. Pourqoui tu parle francais?Tu veux parler avec moi dans e-mail? Je le veux!

    Gilla

  2. Ah, maintenant je suis envieuse! J’aime la France. Je sais que j’étais nee en la faute pays. Je sais! (dock så är min franska inte så himla bra så ursäkta felen)

    Gilla

Kommentera

