En trevlig tjej – Kyrkan borde tillåta singeläktenskap

Svenska kyrkan borde tillåta singeläktenskap! Dvs att man gifter sig med sig själv. Var och en av oss står ju oss själva närmast liksom. Och det är ABSOLUT INGET FEL med att vara egosexuell!

Detta inlägg inspirerades av en av mina favortibloggare Cocoon http://blogg.aftonbladet.se/26227/  för ett tag sen, som skrev ett inlägg om att hon liksom Regina Lund tänkte gifta sig med sig själv, och kommentarerna som följde. Jag tycker detta inlägg var väldigt roligt och välskrivet (som alltid när det gäller Cocoon).

P.S Jag är för homoäktenskap, så tolka inte in något raljerande över detta i mitt inlägg, tack.

31 thoughts on “En trevlig tjej – Kyrkan borde tillåta singeläktenskap

  1. *hihi* Du får då verkligen till det måste jag säga = )Jag har funderat på att förlova mig med mig själv, så varför inte gifta sig med mig själv? Menar, jag är aldrig otrogen mot mig själv, jag har bara mig & ingen annan för ögonen osv osv ….

    Gilla

    • Det är klart att du ska gifta dig med dig själv! Du kommer aldrig att behöva se dig själv över köksbordet om morgonen, vresig och rufsig i håret, och du kommer att hålla med om alla dina åsikter! Go for it!

      Gilla

  2. En alldeles underbar idé. Vi måste in i ett samhälle där vi, medborgarna, själva väljer hur vi vill leva och med vem eller vilka. Att vi själva avgör vad som är en familj.Visst finns det skoj och humor i förslaget. Men, jag tycker att det ändå väcker tankar kring den viktig fråga om hur vi vill och behöver inrätta våra liv för att leva ett bra liv…M.

    Gilla

  3. Å – vilken fantastisk idé, tänke jag!Jag gick ner på knä här framför mig själv, men fick nobben!Det är en TUNG dag!!! 😦

    Gilla

    • Ja vill man nödvändigtvis bli gift får man kanske nöja sig med sig själv brukar jag tänka. Men jag tror inte jag vill bli gift faktiskt…

      Gilla

Kommentera

