En trevlig tjej – Mitt livs roligaste kommentar

I början av min blogg la ut en bild på en ambulanshelikopter.

För att få en förevändning att lägga ut bilden, som jag ursprungligen tagit för ett reportage i en flygbok, skrev jag en liten putslustig text om att jag kallat på helikoptern för att jag fått skoskav när jag gick på skogspromenad.

Jag tycker fortfarande att en kommentar jag fick på detta inlägg är så fruktansvärt rolig!

Från anonym som kallar sig ”Lea:”

”Ambulanshelikopter för skoskav och håll. Fy faan. Både ur ekonomisk aspekt och med tanke på de begränsade resurserna. Tänk om ett barn med andningsstopp behövs helikoptern samtidigt. Eller hjärnblödning, infarkt eller blödning.

Vidrigt ego och totalt handlingförlamad verkar du vara!

Jobbar inom ambulanssjukvården! ”

18 thoughts on “En trevlig tjej – Mitt livs roligaste kommentar

  1. Jag tycker iofs att det är lite kul att kommentatorn hävdar att de jobbar inom ambulanssjukvård och verkar tro att ambulansen kommer bara man ringer och säger att man vill ha en…Jag i min enfald trodde att det gjordes bedömningar innan man skickade ut ambulans och helikopter, men vad vet jag, jag jobbar ju inte inom sjukvården 😀

    Gilla

    • De verkade vissa tycka också. Och det utbröt en rätt intressant prestigekamp mellan landburen och luftburen ambulanspersonal vid en trafikolycka, kan jag säga. Men det är en annan historia….

      Gilla

Kommentera

