En trevlig tjej – Kvinnor äter konstigt

Jag tycker folk är så konstiga. I synnerhet tjejer, eller kanske snarare kvinnor. I synnerhet när de ska äta lunch. För då äter de fil och myssli! Eller kanske youghurt. Med myssli. Eller en burk keso.

Bara!

Men det blir väl ingen mätt på? Dessutom är det frukostmat och passar inte alls som lunch. För vad äter de till frukost? Jo fil och myssli. När de sedan ”blir lite sugna på eftermiddagen”  tar de en frukt, säger de. Men vaddå ta? Man ska inte ta saker. Man äter frukter, man tar dem inte.

Det är såna här saker som jag funderar över i dag.

15 thoughts on “En trevlig tjej – Kvinnor äter konstigt

  1. Jag är en stolt myssli-ätare vid frukost (gör min egen, no less!!) ;-)Sen häver jag glatt i mig lagad lunch och god kvällsmat.Mat är gott och nödvändigt.Förresten; har du tänkt på hur många kvinnor äter bullar och sånt? De tar en fjärdedel och petar i sig. Sen tar de en fjärdedel till som de pillar i sig. Kaffe dricks och sen pillas det i sig en fjärdedel till. Lite småprat och så en fjärdedel till. Allt medan de lite menande kollar på den där tjejen som ogenerat smällde i sig EN HEL bulle? *HAHA*Hälsar Islandsmamman som äter EN HEL bulle 😉

    Gilla

    • Usch jag kände mig lite skyldig där. Kan också sitta och trasa sönder bullar, men inte för att nån ska bli chockad om jag äter hela. Utan mer för att det är roligt..att trasa sönder bullar.

      Gilla

  2. Äre därför det finns så många nötter? ;)Nädå. Jag är en usel medbloggare känner jag när jag tittar in här nu. Har missat massa bra inlägg här. Hoppas att du mår ok och att tjorvet håller sig på andra sidan sjön.Kram

    Gilla

  3. Jag kan bara hålla med… vi kvinns ÄR konstiga! Ta mig som exempel! Jag kan tycka det är HELT ok att dricka vin och käka lite kex och ost – till KVÄLLSMAT!!!!!:-)

    Gilla

  4. visst är det konstigt att någon alls kan äta så lite?min boss säger att jag äter mer på en dag än hon gör på en vecka och då kan man nog tro att det beror på att hon är tjej och jag är tant.tanter behöver näring för att ta kroppen framåt och i sidvägsrörelser, så jag äter jag 🙂

    Gilla

  5. å aldrig lär de sig att killar oftast gillar en kvinna som kan äta ”som en hel karl” bättre än desa taniga spetor som späker sig… :)Jag äter HELA bullen, ingen fil på lunchen och gärna tar om. 🙂

    Gilla

  6. Jag har en sån kollega…och sen smyger hon i sej chokladkakor när ingen ser osv…som om hon lurar OSS ANDRA på vad hon äter! Eller lurar hon sej själv? Int vet jag! Men jag MÅSTE äta riktig mat för att inte få blodsockerfall…så jag är som en ”riktig karl”!

    Gilla

    • De flesta som jag vet om som äter som jag beskriver är rätt överviktiga, så jag misstänker också en och annan chokladkaka i deras fall. Eller så blir man faktiskt fet av frukt, enligt de senaste rönen.

      Gilla

Kommentera

