En trevlig tjej – Körer med skojiga namn är det töntigaste som finns

När vi ändå är inne på ämnet musik så måste jag säga vad jag tycker om körer med ”skojiga namn”:

Om dem tycker jag usch! Jag tycker nämligen att körer som har skojiga namn är det töntigaste som finns.

Så därför, om du är med i en kör som heter

Notknäckarna, Kan Tanterna, Tonfiskarna, Tonsillerna, Rechoired, Nota Bene, Tuta och kör, Kör så det ryker eller Tongivarna så tycker jag dels att du ska skämmas, dels att du omedelbart ska sluta i den kören.

Fast värst är kanske min egen församling Bromma församlings barnkör, som heter Minibrummarna. Hur kan någon sätta sina barn i en kör med det namnet? De barnen borde omhändertas av socialen.

Bilden: S:ta Birgitta kyrkokör – ett bra namn på en kör

20 thoughts on “En trevlig tjej – Körer med skojiga namn är det töntigaste som finns

  1. å nästa inlägg kan handla om frisörsalonger som envisas tro att det är roligt och innovativt att heta Klippt och Skuret eller Hair och Nu… eller annat hemskt…

    Gilla

    • Vem i min fars kör är det som låtsas sjunga??! I så fall ska jag tala om det för honom (fast han är nyligen pensionerad från just densamma).Tro inte att jag är inblandad bara, för det är jag som tagit fotot.

      Gilla

  2. Kyrkans UngdomsKör då? Såg en bild på deras logga en gång stort garv. De hade först förkortningen i stor text sedan namnet, någon som inte tänkt till innan tryckningen. Alltså K.U.K -kyrkans ungdomskör 😀

    Gilla

  3. NEW UPDATES! Please look a the website!Hello,I am Andrew Wang, Thor’s father. I would like to offer the other side of the story. I moved away with my son because I had to protect him from harm. The legal system in the US failed to do so.Please see my blog: http://savebabythorwang.blogspot.com and my website: http://www.k2techconsulting.comPlease help me get in touch with Thor. I have asked to talk to him but Maria has denied me any contact with him.Andrew Wang

    Gilla

Kommentera

