En trevlig tjej – Jag har ett hem fullt av tonfisk

Jag funkar inte riktigt som man ska i mataffärer. Fast jag kan trösta mig med att det är det ju rätt många som inte gör.

I mitt fall visar problemen sig genom att jag av nån anledning verkar tro att jag alltid lider brist på tonfisk.  Jag köper på mig tre burkar i stort sett varje gång jag går och handlar, utan att komma ihåg att jag redan har skåpet fullt av tonfiskburkar hemma. Men de säljer 3 st för 50 kr ser jag, och jag minns alla kostrådigivare/träningsrådgivare m.m som skriver att ”tonfisk är bra att ha hemma!”.

Så då tänker jag det: ”Tonfisk är bra att ha hemma”- utan att komma ihåg att jag HAR tonfisk hemma.

Jag måste komma ihåg det: Jag har tonfisk hemma. Annars kommer det snart att bli ett fullkomligt tonfiskinferno i mitt kök.

tonfisk02.jpg

 Mitt skafferi

22 thoughts on “En trevlig tjej – Jag har ett hem fullt av tonfisk

  1. Kunde varit värre… kunde varit balar med 64 toarullar eller säckar med 60 liter planteringsjord eller getost med kort hållbarhet…

    Gilla

  2. Hahaha. Vad bra att du har tonfisk hemma. Väldigt bra. Du har inte tänkt att skaffa katt?Skriv det överst på din inköpslista att du INTE ska ha hem tonfisk nästa gång.;-)

    Gilla

    • Den tittar jag inte på för jag tror alltid att jag kommer ihåg vad som står på den i alla fall. Alt glömmer jag att ta med den. En tatuering kanske där det står Ej tonfisk över handleden.

      Gilla

  3. Haha. ja, skaffa en sån tatuering. Och glöm inte att ta kort på tatuerarens min när du säger det.;-)Vad gäller ort och ålder, kommer du ihåg att klicka i ”spara” när du ändrat dina uppgifter på snacksidan? Det ska ju gå att dölja det man vill.

    Gilla

    • Jag trodde inte den var det längre, i alla fall inte den som det görs konserver på. Men om det är så, så är det mitt fel tyvärr ja.

      Gilla

  4. Vill också ha en kostrådigivare..”what comes around…goes around”Lite skôj få man tåla, nu när jag lekte språkdetektiv.*ler*

    Gilla

    • Om jag har skrivit rådigivare så är det givetvis för att jag menar just kostrådigivare. Och inget annat. Rådigivare är ett relativt nytt yrke, men väldigt viktigt. Du kommer att få höra mycket från olika rådigivare i framtiden, var så säker.

      Gilla

    • Jag vet. Det är ett helvete att ha för mycket tid! Man kan få för sig en massa saker som att läsa inlägg man egentligen aldrig velat läsa! Samt kommentera dem.

      Gilla

  5. Det är som vi med sillen då. ;o)Gubben har dessutom en benägenhet att göra exakt som du med Willys version av risifrutti, som vi har kylskåpet fullt av ibland.(Måste kolla om vi kanske behöver köpa tonfisk idag)

    Gilla

Kommentera

