En trevlig tjej – Varför skulle jag bry mig om att det är sommar?

Jag är nämligen poet, konstnär och intellektuell. Jag struntar fullkomligt i att solen skiner och det är varmt och härligt ute.

Jag brukar dra för persiennerna, tända ett ljus, måla läpparna mörkröda och sen ta på mig en ganska svår min och sätta mig ner med ett glas rödvin och en cigarett och tänka på hur timmarna flyr i från mig och tillvarons totala meningslöshet.

Det är ganska kul. Jag brukar hålla på med det ända tills Doktorn kan komma börjar på TV om eftermiddagarna. Jag tycker det är en sån trevlig serie, så den vill man ju inte missa!

P.S Bilden är manipulerad i efterhand, bl a är inte röken äkta och björnbärsdrycken i glaset har färgats om. Därför kan kommentarerna här nedan verka en aning konstiga 🙂

poet 2.jpg

34 thoughts on “En trevlig tjej – Varför skulle jag bry mig om att det är sommar?

    • Ja det tycker jag också! I synnerhet som det är björnbärsdryck från Proviva – det enda någotsånär röda jag hade hemma, Inte särskilt gott om du frågar mig. Och även om du inte frågar mig.

      Gilla

  1. Testa! Kanske kan vi utbyta lite svåra tankar när vi druckit tillräckligt med vin, eller björnbärsdryck som det råkar vara i det här fallet. Typ om Sartre eller något.

    Gilla

  2. Vet du om att rökning påverkar synen…Kanske är det därför som du har tröjan ut och in? Ska jag … ja du vet det där som du ber mig göra när du inte har något bra svar att ge mig.

    Gilla

  3. ubderabrt(så ser det ut när jag försöker skriva utan att titta på tangentbordet)jag börjar om:underbart inlägg.vilken humor.vilket intellekt.vilken skärpa.jag bugar mig. (fram tills dess att ”doktorn kan komma” börjar i alla fall)

    Gilla

    • Äsch! Visserligen tänker jag rätt banbrytande tankar när jag sitter där, som jag sedan sätter på pränt, men det brukar vara en aning svårt att förstå vad det står dagen efter på det rödvinsfläckiga pappret…Så jag kan tyvärr inte delge er dem.

      Gilla

  4. Far du med osanning kvinna! Du skrev” ett glas rödvin” – sedan kommer det fram att det är en helt annan dryck! Du borde ha skrivit bara ”ett glas rött” så hade jag inte sagt något!Sen undrar jag om det helt gått dig förbi detta med hur rökning skadar?? Röka = inte bra!!!*tittar förmanande*Annars ser allt perfekt ut! 🙂

    Gilla

    • Jag säger aldrig röd gris och hade faktiskt aldrig hört uttrycket förut! Måste vara nåt skånskt! Eller vietnamesiskt.

      Gilla

  5. Jag har bara en invändning och det är att du antingen måste färga håret poet-missär-svart eller ta på dig en svart konstig hatt. Allt annat är bara så perfekt. Eller nej. Du måste ju ha ett överfyllt askfat också.

    Gilla

    • Men om jag ska ha ett överfyllt askfat så måste jag ju röka en massa cigaretter, och jag röker ju inte normalt sett? Kan jag få återkomma i höst om jag sparar alla fimpar jag och mina gäster rökt tillsammans?

      Gilla

  6. En riktig kultursnippa skulle aldrig röka vita Marlboro! Dessutom hade jag ett sånt där bestickställ en gång i tiden, och JAG är inte kulturell!

    Gilla

  7. Nu är du ju finsast… Den där bilden vill jag ha på mitt magasin.. mitt kulturella (när jag har skaffat ett).. för lite kulturellt kär blev jag nästan.. Sitter här och skålar ikapp med Proviva-Björnbär.. och jag säger bara urk. Kan rekommendera Proviva-Mango. Funkar fint att spetsa, när man inte vill vara så där nyttig ”med apelsin till frukost på ett himla hotell dagen efter dygnet då allt hände”. Fast nu är jag hemma.. Björnbär du vet..

    Gilla

  8. åååh vilken fantastisk bild! Så poetisk! Den är nästan svartvit och med några färgklickar ditmålade. Supertufft kök har du också – jag blir verkligen avis!Det är bara nyttigt att vara inomhus nån dag – jag funkar likadant. Ute och solar o badar en 3-4 dagar i sträck, sen känner jag bara att jag måste hålla mig inomhus o låta huden återhämta sig.

    Gilla

Kommentera

