En trevlig tjej – Hejdå Gun

När jag och mina föräldrar var på Hundstallet i förra veckan för att anmäla vårt intresse för Gun sa de att ”Gun var på permis” hos en familj.

Nu verkar det som om denna familj tänker behålla henne. Inget avtal är skrivet än, de har henne ”på prov” fortfarande – SNÄLLA GUN MISSKÖT DIG!! Kan du inte skita på deras nyinköpta persiska matta åtminstone?

Men det är nästan säkert helt kört för vår del. Och jag känner mig helt tillintetgjord och vill bara gråta. Fast det ju är bra för Gun om hon hittat ett bra hem.

annaogun123.jpg

26 thoughts on “En trevlig tjej – Hejdå Gun

    • Jag hoppas ju naturligtvis att Gun får ett underbart hem. Men hon skulle blivit älskad och slippa vara ensam samt få långa promenader hos oss också.Jag vet att det finns andra hundar som jag också vill ge ett hem hos Hundstallet (nästan alla!), men de är alla stora och starka och skulle kunna dra omkull min mamma lätt som en plätt (och det är hos mina föräldrar hunden måste ha sin bas för att slippa vara ensam dagtid). Och Gun var så rar och skulle passa oss perfekt!

      Gilla

    • Nä. Fast jag kommer nog skriva ett mail till Hundstallet. När deras ordinarie gick på semester kändes allt annorlunda. När vi var på intervjun förra veckan fick vi t ex inte alls berätta om oss, utan den tillfällige chefen höll en föreläsning om att chihuahuor behöver minst tre timmars motion om dagen. Jag hade velat att hon intervjuade oss i stället för att bara föreläsa..

      Gilla

  1. Hade de redan bestämt sig för den andra familjen då kanske?Om jag hör nåt från min vän som är engagerad i hittehundar och omplaceringshundar, kan jag meddela dig.

    Gilla

    • Jag antar det, att de låg före i kön (min far drabbades tyvärr av en akut åkomma (för första gången i sitt liv, han har under 40 år aldrig varit sjukskriven en enda dag) just när vi skulle möta den riktiga chefen första gången så vårt första möte blev försenat).Och ja, efter det var hon nog redan bestämd för en speciell person:/familj.Och jag vill ju Guns bästa, så jag vill att hon ska ha hittat ett fantastiskt hem! Men jag hade så sett fram emot att få ta hand om denna lilla kavata hundfröken!

      Gilla

  2. Inga positiva nyheter än?Jag hade tänkt spela Love hurts för dig men youtube ville inte låta svenskar se och lyssna till den.Jag tro du skulle bli en mycket bra matte!:O)

    Gilla

  3. Men gud så tråkigt!!! Jag är så ledsen för din skull! Jag ska önska och be att Gun visar sig inte vara vad dom ville ha ändå. Så hon får komma till dig! Under tiden får du luta dig mot min axel min vän medans jag kramar om dig!

    Gilla

    • Ja tack! Buhu! Helt allvarligt, vad man kan bygga upp förväntningar och vad dåligt man mår när det inte går som man hoppats. För det var ju Gun det skulle vara, inte en chihuahua rent allmänt.

      Gilla

Kommentera

