En trevlig tjej – En ny kärlek

Han heter Chippen, är en Jack Russell och kommer naturligtvis också från Hundstallet. (Förtydligande tillagt senare: Vi har alltså inte köpt Chippen, men han får bo hos mig/oss så ofta vi kan tills han hittar ett bra hem.)

Så här ser han ut:

Chippen285-ed.jpg

Han fick följa med mig och mina föräldrar till landet i helgen. Jag vet inte vem av oss som var mest bedårad av honom, vi var helt golvade allihopa.

1. Min pappa är bedårad av Chippen:

Chippen245.jpg

2. Jag är bedårad av Chippen när vi vilar lite efter en lång promenad:

Chippen262.jpg

3. Min pappa tyckte dock att han verkade behöva raka sig och erbjöd honom att låna hans rakapparat, men Chippen avböjde då han trivdes i sin mustasch.

Chippen279.jpg

15 thoughts on “En trevlig tjej – En ny kärlek

  1. Det är trevliga och riktigt smarta hundar om de sysselsätts på rätt sätt. Lagom motion för hjärta och hjärna. Ve den stallsråtta som kommer i vägen för en Jack Russel!:O)

    Gilla

  2. Den hunden kommer ni få mycket kul med. Visa bara vem som ska sköta skällandet hemma och mot andra hundar så han inte tar för stort ansvar för skyddet av flocken.:O)

    Gilla

    • 🙂 Ja fast vi har inte köpt honom, utan han får vara hos oss i väntan på nytt hem. Nu är han på Hundstallet i tre dagar eftersom jag jobbar mycket de här dagarna, sen får jag tillbaka honom på onsdag.

      Gilla

    • Tack! Jag vill gärna ha honom, men det är alltså inte sagt så utan jag låter honom få ett hem att vara medan han väntar (det är ju roligare för honom än att vara på Hundstallet). Men jag VILL gärna ha honom.

      Gilla

Kommentera

