En trevlig tjej – Man ska inte ha baken på huvudkudden Chippen!

Min pappa kan vara lite allergisk och vi tänkte väl först att det är nog bäst att hans säng är hundfri. Men när han åkte och handlade när vi var på landet i helgen insåg Chippen snabbt att bästa stället att sova på var just i hans säng… Och när han nu låg så bekvämt så inser ni väl att man inte kunde väcka honom? (Och min far ville absolut inte heller neka Chippen detta sa han när han kom hem. Han är med andra ord inte så väldigt allergisk längre.)

Vi försökte däremot på ett vänligt sätt förklara för Chippen att det inte anses riktigt artigt att lägga sig med rumpan så här på en annans huvudkudde, och han godtog det även om han inte riktigt verkade förstå varför.

14 thoughts on “En trevlig tjej – Man ska inte ha baken på huvudkudden Chippen!

  1. chippen har snyggt skägg tycker jag! 🙂 på det hela taget ser han väldigt trevlig ut även om ändan på huvudkudden är lite…. hmm… ja alltså

    Gilla

    • Nej jag tror inte det går. Han kräver enormt mycket motion och har mycket jakt i sig. Mer motion än mina föräldrar orkar tror jag. Om jag hittar en möjlighet (typ att hundpassning dagtid löser sig) vill jag naturligtvis gärna ha honom själv, även om jag skulle unna honom att komma till en person som jagar.

      Gilla

  2. Finns det något sätt en hund inte kan ligga på om den själv får bestämma? En sån där liten krabat tror jag jag skulle kunna tänka mig ha som fiskekompis.:O)

    Gilla

Kommentera

