En trevlig tjej -Vilka härliga grabbar!

Jag ringde polisen för en timme sedan, eftersom två unga män stod nedanför mitt fönster och slog varandra blodiga.

Vilka härliga grabbar det var! De hade blåställ nertill, och lagom smutsiga och blodiga t-shirtar och hade väl kanske druckit en flaska vodka eller två. Svetten lackade i deras manligt utmejslade ansikten och blandades med blod, och deras ögon glödde troligen av hat och vrede (det var lite svårt att se från mitt fönster).

De var beslutsamma. De var helt orädda och drog sig inte för något. I synnerhet den ena som hade vit t-shirt. Han hade helt klart blivit förolämpad av mannen med grön t-shirt, och det tålde han inte – vilken riktig man gör det?

Jag blev helt knäsvag inför deras manlighet.

Eller inte.

21 thoughts on “En trevlig tjej -Vilka härliga grabbar!

  1. Men… hur kan den gröna t-shirten bara tro att han har ett övertag över en vit… hans våldstendenser måste vara ett utslag av mindrevärdeskomplex.

    Gilla

    • Vet ej. De hade försvunnit från mitt synfält när de kom. Det som var lite lustigt var att jag inte fattade att damen som svarade på 112 redan hade skickat en bil när hon förhörde sig om exakt var de befann sig. Jag tyckte hon verkade helt sinnessvag när hon höll på och tjatade ”så de befinner sig alltså på baksidan av ditt hus och inte bredvid” och ”snarare åt Råckstahållet än åt Brommaplanshållet alltså?”. Medan de höll på att strypa varandra (såg det ut som) där nere…

      Gilla

  2. Glömde skriva grattis för att polisen kom .Här i Kalmar län kan de befinna sig på Ölands norra udde och då tar det några timmar innan de behagar komma ifall det behövs…

    Gilla

Kommentera

