En trevlig tjej – Jag är plakat slut

Ja då sitter man här framför bloggen igen då, utan liten Chipp som fotvärmare, eftersom jag kommer att jobba i några dagar och just var och lämnade tillbaka honom till Hundstallet.

Jag hoppas att han kommer tillbaka snart (eller inte, för det betyder att han inte fått något nytt hem än).

Men jag tvivlar starkt på att jag skulle orka ha honom permanent, även om dagpassningen löste sig. Han är nämligen en enormt energisk och intensiv hund och vill ha MINST tre timmar promenad om dagen, om han får bestämma. Jag är ganska trött just nu, för innan jag hade honom blev det inte tre timmars motion om dagen för mig får jag erkänna… Förstår ni inte – han har kört slut på mig! 🙂

Bilden: Fartdåren Chippen tar sig fram i den takt han föredrar om han själv får välja.

Det är ok när jag inte jobbar så mycket men sen – orkar jag?  Nej inte ensam. Tyvärr. (Och dessutom har jag ju inte hittat en optimal lösning när det gäller passning dagtid.)

4 thoughts on “En trevlig tjej – Jag är plakat slut

  1. Så synd… Ni verkade ju trivas bra ihop, du och Chippen!!! :-(Kanske ni får vara tillsammans igen – en annan dag!! Tack för fina ord hos mig. Jag blev riktigt rörd!(Jag tror i allafall att det var du som var den Anna som skrev hos mig… När jag klickade för att checka, så kom jag inte till din sida… men ingen annan Anna brukar skriva hos mig!) :-DKram!

    Gilla

    • 🙂 Ja det var jag, men jag försökte få med bloggadressen också… Ja Chippen och jag trivs väldigt bra ihop, han är helt underbar. Men jag försöker vara vuxen och inse att en ensam person inte ska ta hand om Chippen, han skulle helst hamna hos en jägare eller i alla fall en familj där flera kan turas om att tillfredsställa hans enorma rörelsebehov. Kram

      Gilla

  2. Vilken härlig bild på Chippen. Hoppas att han får ett hem där han kan trivas, samtidigt som jag förstår att du kommer sakna honom.

    Gilla

Kommentera

