En trevlig tjej har åkt dit igen

Chippen hittade ett nytt hem, och jag saknade honom men insåg att det var nödvändigt. Efter ett par veckor ansåg jag mig redo att ta mig an en ny hund som väntade på ett permanent hem. Men jag skulle aldrig kunna tycka lika mycket om den som jag gjorde om Chippen, tänkte jag…

Men nu har jag åkt dit så det visslar om det – igen! Jag älskar lilla Tessie, en chihuahuakorsning som dessutom får hjärtat att blöda extra då hon är en hittehund som ingen ville kännas vid.

Men jag tänker samtidigt att det här blir sista gången jag tar mig an en hund i hemmet. Jag klarar inte av tanken att behöva lämna tillbaka henne till Hundstallet igen. Varför finns det ingen bra dagmatte i närheten av Brommaplan som jag har råd med? Hör av dig om du finns…

Tessie448.jpg

Tessie444.jpg

Tessie419.jpg

15 thoughts on “En trevlig tjej har åkt dit igen

  1. Jisös. Tessie är verkligen…speciell. Supercharmig. Ursöt. Tyvärr bor jag lite långt från Brommaplan för att vara till någon som helst glädje. För dig. Nu.

    Gilla

  2. Ja, gör det. Lägg ut en annons på blocket eller något. Är rätt så säker att det finns en massa människor som egentligen vill ha en hund men aldrig skaffat någon.

    Gilla

  3. En sådan sötnos, hoppas verkligen det löser sig så att du kan behålla henne för en hund kan betyda allt i ens liv.Håller tummarna Kram

    Gilla

Kommentera

