En trevlig tjej – Ja se hanar…

Jag tror ännu mer nu att det var för att Anna Ankas man Pålle Anka fick för lite uppmärksamhet som det blev skilsmässa. (Förutom att hon själv är galen men det visste han väl när de gifte sig.) Hannar kan nämligen aldrig få nog av det.

Ta bara de hundar från Hundstallet som jag tagit hand om. Honan Tessie var visserligen också väldigt kelig och gullig, men roade sig också gärna själv. Till exempel genom att bolla med en sko eller döda den lilla tyggiraff jag gett henne (för att hon skulle låta skon vara ifred) – allt under fasansfulla lejonvrål, trots att hon var en liten chihuahuablandning.

Men de båda hannar jag tagit hand om – Chippen och nu Dobby – ville och vill ha min uppmärksamhet varje minut. Sätter jag ner Dobby på golvet är han genast framme och krafsar uppfordrande på mitt ben och vill bli upplyft igen. Just nu ligger han och sover som en gris i mitt knä (en snarkande gris).

Sen måste jag också förklara för honom att jag visserligen tycker om honom, men att min arm inte har någon som helst lust att para sig med honom och aldrig kommer att ha.

”Sånt där får du göra med hundtjejer” förklarar jag bestämt. Då ser han lite purken ut, men visar jag minsta vänlighet mot honom igen är han där och krafsar. ”Vill den nu då?” frågar han med hoppfullt ansiktsuttryck. Och då är han ändå kastrerad. Suck…

dobby800.jpg

Bilden: Det känns snopet att bli avvisad…för en liten hanne som är tuff på ytan men som måste ha sin ”snuttefilt” med sig när han ska sova över.

16 thoughts on “En trevlig tjej – Ja se hanar…

  1. För vissa hundar slår alla känslor över i sex. Det är förmodligen mest en fråga om osäkerhet… men det blir tjatigt i längden.Efter 3 år på bloggen har jag förresten upptäckt att detta beteende inte enbart gäller HUNDAR. ;o)

    Gilla

    • Har du?! Ang det sista alltså… : )Dobby är dock kastrerad, jag vet inte om det är därför han verkar ha potensproblem, även om beteendet sitter kvar.

      Gilla

    • Det sägs ju vara ett ”dominansbeteende” också, och att det skulle vara därför som tikar gör det på andra tikar. Men det tror jag snarare är ett sätt att bortförklara att de är gay…

      Gilla

  2. Den hunden ska hållas kort. Det är NEJ som gäller och tycka synd om finns inte. Du bestämmer när han får ligga i knä och ha har bara att foga sig i det. … så vida inte du vill ha en hund som herre.Söt är han men en tyrann om han får regera.:O)

    Gilla

    • Det är tydligen det som varit problemet i hans förra hem, att han blev bortskämd. Men ja han får ligga i knät, det är rätt mysigt fast lite jobbigt att skriva då. Däremot säger jag bestämt i från när det gäller ridbeteende. En del hundägare snarare uppmuntrar sånt och tycker det är kul vilket jag tycker är rätt underligt.

      Gilla

  3. Jag har en kastrerad hane och en tik. TIKEN är den som hela tiden vill para sej med mitt ben. Hanen är inte alls intresserad av ”sånt”! Så det kan gå! 😉

    Gilla

    • Jo visst kan tikar också få för sig sånt, vet jag. Vår schäfertik kunde man släppa lös med hannar t o m när hon löpte (försökte de nåt sa hon i från) men andra tikar kunde hon rida på ibland….: )

      Gilla

Kommentera

