68 thoughts on “En trevlig tjej – Glöm för allt i världen

    • Ok då. Men små grytor har också öron, och om man har öron är man väl en person?Det är så jag resonerar alltså.Fast jag hajar inte hur det kan kallas grytstekt, det är ju en gelégegga?

      Gilla

  1. Det är väl köttet som är grytstekt… och man sen låter det kallna i sitt spad BRUKAR det bli gelegegga. Det är åtminstone min teori, men vad vet jag, jag googlade bara. ;o)

    Gilla

    • Jo du har rätt. (har också googlat).Som sagt själv har jag ingen aning, det är därför ni inte får missa när jag tillagar min aladåb i morgon.

      Gilla

    • Det har du rätt i, det är väldigt sällan, apropå nånting jag inte förstår. Men vad är det för jävla fisk som har ett namn i bestämd form när den är obestämd? Jag blir så arg. ”Inkokt laxen” liksom.

      Gilla

    • Ok Lennart, för att hålla dig lugn:Om du läser min blogg i morgon (och kan visa kvitto på det), kommer du att få en premie. Kanske ett litet handduksset, kanske ett klistermärke eller något annat. Vänta och se!

      Gilla

  2. Aladåb är egentligen en simpel sallad.Alad= Sallad. Men han som sa det hela kunde inte säga S alltså bidde det alad.Åb= Ja, det är det faktiskt INGEN som vet. Däremot kan salladen innehålla Simpa, som ju är en simpel fisk.Skönt att få vara med i debatten!

    Gilla

    • Ja men du får väl för sjuttsingen ha lite tålamod med det ena och det andra. Nu har jag delat med mig av min kokbok, i morgon blir det aladåb, och sen kan du komma med önskemål! Tänk på att jag är en kokbokskändis nu, och var tacksam över att jag överhuvudtaget besvarar din kommentar.

      Gilla

    • Du verkar bära på dolda aggressioner inombords. Jag är så tacksam över att min blogg är en kanal där du kan komma tillrätta med ditt problem. Men nu bör du nog gå och lägga dig.

      Gilla

    • Jag tror inte på att de gör det, eftersom du har två hundar att gå ut med. Jag vill nog se bildbevis på det, innan jag kallar dig aladåb.

      Gilla

  3. mina lår dallrar oxå, inte ofta men ibland, man det kallas alalår. ja du Anna jag väntar på receptet, sitter här iförd kokmössa, köksförkläde och några liter gele, NÄR KOMMER RECEPTET???? Skall jag behöva vänta hela dagen.

    Gilla

  4. Jag vet inte om du minns att jag engagerade dig och nån mer i att hjälpa mig med franska för ett tag sedan? Jag har i alla fall fått reda på vad det skulle vara och sitter här i skolan och tänkte dela med mig till dig. ”En passent.” Skulle det vara. Och det var inte riktigt vad jag hörde att han sa men jag minns inte vad jag hörde. (Vissa läkare talar otydligt..:-S )Jag trodde att läkaren menade att pat skulle kontrolleras ”direkt” eller något men det skulle vara kontrollerades ”en passant” och det betyder väl typ ”när han ändå är där”?Så var det med det.

    Gilla

  5. Tack. Ja läkaren förefaller ju LITE mer normal nu. Men varför pratade han franska? Du kanske redan har förklarat det, men jag har glömt.

    Gilla

  6. Han pratade franska för att läkare älskar att slänga sig med märkliga fraser som läkarsekreterarna inte ska kunna höra så lätt…

    Gilla

  7. Du har rätt som vanligt. Få bloggar tål en skärskådning tror jag, för vi dallrar vid blotta anblicken… hmm? Där fick jag inte till det men så är jag inte uppfödd på jello heller, utan chokladpudding åt jag som barnJag vet INTE vad chokladpudding och aladåber har gemensamt, utom dallret… men något kan man säkert hitta

    Gilla

    • Jag fick minsann inte chokladpudding som barn, i alla fall inte färdigköpt. Därför levde jag länge i förvillelsen att köpt chokladpudding från kyldisken var höjden av lyx.

      Gilla

Kommentera

