En trevlig tjej – Jag är kanske världens händigaste person

I dag har jag varit på Ikea och köpt ett svenskt kvalitetssoffbord för 199 kr. Men nu kommer den verkligt stora nyheten: jag skruvade ihop det själv utan att 1) ha sönder det ofrivilligt 2) ha sönder det med vilje för att jag blev så arg 3) ringa till min pappa och säga att han måste komma och hjälpa mig genast.

Jag är gruvligt imponerad av mig själv, och inser att jag nog måste vara händigare än de flesta som klarade detta (jag brukar alltså inte klara det men i dag gjorde jag det).

Så här blev det! Den röda sammetsfåtöljen hittade jag i mina föräldrars källare och har tillhört någon gammal släkting. Nästa projekt blir att byta ut linoleummattan mot parkett. Hm, jag tror det är bäst att min far hjälper mig med det…

16 thoughts on “En trevlig tjej – Jag är kanske världens händigaste person

    • Jag vet, de riktiga snobbarna skyr parkett. Men jag har en ljus bokparkett i köket som jag gillar. Kan man slipa linoleum alltså? Det vore ju nåt, för den jag har är mörk och repig.

      Gilla

    • Forte? Men det är jag inte, för det enda jag misslyckades med var att skruva in skruvarna ändå in….helt enkelt för att jag inte orkade! Betyder forte något annat än stark på franska?

      Gilla

  1. Inte nog med att du fått bordet att stå upp, du vågar ställa saker på det också. Fantastiskt! Vad är det indiska reptricket mot detta mirakel!:O)

    Gilla

    • Jo jag vågar ställa saker på det. Men jag vill infoga att jag köpte en pall till hallen också. Men jag tror inte att jag vågar sitta på den, eftersom jag inte lyckades skruva in skruvarna så långt som jag tror att de ska vara iskruvade….

      Gilla

  2. Det var ett riktigt snyggt bord för billig peng. Jag får allt gröna ögon här. Du har det så mysigt överhuvudtaget. Här är det bara plottrigt överallt 😦

    Gilla

    • Allt går med en vilja av betong! Men jag erkänner att jag inte lyckades skruva in skruvarna riktigt så långt som det var meningen. Mina muskler är nämligen inte av betong

      Gilla

Kommentera

