En trevlig tjej – Jag förstår mig inte på människor

Jag upphör aldrig att förvånas över människors brist på hyfs och hänsynslösa beteende.

Jag fick ju hörapparater för min hörselnedsättning för ungefär en månad sedan. När jag går på en tunnelbana eller buss är jag därför noga med att ta av mig mössan så att folk ska se mina apparater, och jag håller alltid håret mycket kortklippt.

Men inte en enda reser sig upp och låter mig sitta ner när bussen eller tunnelbanan är full. Inte en enda! Trots att jag alltså har hörapparater.

När jag var ung reste vi oss upp bara vi såg en person med solglasögon, det behövde alltså inte ens vara riktiga glasögon.

32 thoughts on “En trevlig tjej – Jag förstår mig inte på människor

  1. Menar du att du vill bli särbehandlad för att du har en hörselskada? Om du inte har något annat problem med benen eller ryggen mm så fattar jag inte varför man ska resa sig?

    Gilla

    • Nu är du där igen – du kan inte lämna det där med graviditeter, med tanke på dina kommentarer under mitt förra inlägg. Är det för att våffeldagen infaller snart?

      Gilla

  2. Ah jag har oxå hörselnedsättning men har kategoriskt vägrat hörapparat. Har vant mig vid att höra dåligt och slippa höra allt. Men visst har jag tänkt på att skaffa dessa hjälpmedel för om man inte vill höra så kan man ju bara vrida ner apparaten. Skulle inte komma på tanken att jag skulle särbehandlas för att jag hör dåligt mina ben är det ju inget fel på…värre vore det om jag vore blind. kram tjejen En fråga bara hur är det annars att ha hörapparat? Jag har skaffat glasögon för ett tag sedan och då insåg jag hur dåligt jag sett, wow plötsligt blev allt runt mig så glasklart och jag kunde inte fatta att allt var så fint, jag hade ju bara sett ett enda sudd. =)

    Gilla

    • Men nog kräver du väl att få sitta om du har glasögon? Det måste du göra!Skillnaden är…att jag hör lite bättre! Men det känns inte som en revolutionerande skillnad, och ibland glömmer jag dem hemma och klarar mig bra ändå.

      Gilla

    • Det borde det göra, och med ett vänligt leende dessutom. Kanske rentav betala min biljett, som en vänlig gest för att jag verkar ha det svårt.

      Gilla

  3. Jag tror tyvärr du måste skaffa dig en blindkäpp också…..så att du kan peta ner de lata, ohyfsade jävlarna från sina säten ;o)

    Gilla

  4. Jag brukar bära en skylt där det står: Jag har psykiska problem även om det inte syns. Res er nu!Det funkar. *hörselapparatur…. löjligt*Själv reser jag mig aldrig för någon, då blir de iaf rättvist.

    Gilla

  5. Kan du överhuvudtaget uppfatta vad som sägs i högtalarna? Borde du inte ha rätt till en särskild sittpinne alldeles intill högtalarna? Gärna ovanför chaffisen så du kan pilla vederbörande i nacken med tårna.:O)

    Gilla

    • Det hade jag i dag när jag åkte till jobbet kl sju. Fan vad arg jag blev då, man kuinde ju inte sova som hon skrev i högtalarna. Jag bytte plats.

      Gilla

  6. Nej, vi är dålig på att ta er dysfunktionella på allvar. Och du som till och med gör allt för att det ska synas att du är handikappad. Men du kanske bara reser med blinda?

    Gilla

Kommentera

