Låt mig få städa i fred

Ibland blir jag inbjuden till facebook-grupper med namn som ”Dammtussar i hörnen visar bara att man har viktigare saker att göra” och inte minst uppmuntrar tidningsartiklar en ofta att minska på städambitionerna, särskilt inför de stora helgerna.

Usch säger jag bara! Jag blir olustig bara vid tanken på ett hem ”med lite skit i hörnen”. Jag vill inte höra saker som ”bättre ordning i livet än i lådorna”. Jag vill gärna ha ordning i livet, visserligen, vilket jag inte har, men jag vill för den sakens skull inte ha dammtussar som virvlar omrking längs golven, en massa saker som ligger och skräpar överallt, eller en jäkla oreda i mina lådor. Måste jag det? Jag vill städa! Jag tycker om att städa! Kan jag inte få göra det då?

Kan ni inte bara låta mig vara.

22 thoughts on “Låt mig få städa i fred

  1. Förut fick jag krupp av när cd skivorna hamnade i oordning…nu har jag cd skivor i fel fodral, och löst liggandes under skåp… hmm..JA, det ger mig ännu krupp!!!! Men jag har gett upp!!! Så städa på du…du som kan lämna ett rum städat och återkomma till det och det ännu är städat!!! Det saknar jag!!!

    Gilla

  2. Fast så länge jag inte skriver om vad jag ska äta, så känns det som jag kan sluta och börja blogga hur mycket som helst.

    Gilla

  3. Fast jag börjar ju också igen alltid. Nu ska jag dricka öl och sen dra ner på stan och se på hockey. På återseende.

    Gilla

  4. Körde en röj här idag var skönt men det är så grisigt ute så det dras ju in hur mycket skit som helst bläää … Ha en fin lördagskväll kraam

    Gilla

  5. Städa på du bara… Själv har jag tvättstugan idag. Annars är det mest prinsen av hjärtat som städar och tvättar här. Jag är ganska hopplös när det kommer till sånt…

    Gilla

  6. Jag betalar biljetten om du kommer, du kan städa hur mycke du vill här, jag ska inte störa dej…….Jag har varken ordning på livet eller i lådorna, har egentligen inget bättre för mej heller, så vad fan gör jag hela dagarna????Jag vet inte, vet du?

    Gilla

  7. Näpp du får inte komma hit och städa! Varje städ resulterar i villervalla och kaos!Jag vill ha ordning på prylarna. MIN ordning!Sopa av golvet kan jag göra själv de få gånger det behövs.:O)

    Gilla

  8. När jag hade stort hus och det uppfyllt av ett gäng ungar var det alltid rörigt. Det fanns de som sa åt mig att städning inte var så viktigt. Barnen var viktigare. Självklart var de det. Men någon gång måste man ju städa i alla fall?

    Gilla

Kommentera

