En trevlig tjej – Även den som har en dold sjukdom kan gå till jobbet!

Som jag till exempel, förra veckan, då jag var magsjuk. Min magsjuka var dold ända tills den blev väldigt synlig. Men inte stannade jag hemma då och tyckte synd om mig själv då inte! Sån lyx kan man inte unna sig som lärare.

Visst hände det när jag stod lutad över någon elevs bänk att jag råkade kräkas i elevens hår. Men inte tyckte jag synd om den eleven då inte! I stället drog jag nytta av situationen pedagogiskt: – Vet ni vad det heter, det som jag just gjorde i NN:s hår? Just det, jag SPYDDE! Kan ni ett annat ord som betyder att spy? KRÄKAS, precis! Vad duktiga ni är!

Om man är en duktig och kreativ lärare, som inte är lat, missar man aldrig ett tillfälle att lära eleverna någonting. Och lite kräkningar och diarré är som sagt ingen anledning till att stanna hemma.

Tänk på det, era lata jävlar!

26 thoughts on “En trevlig tjej – Även den som har en dold sjukdom kan gå till jobbet!

  1. Jobba ja, halv sex , jag skrev ju det….*varför minns inte anna saker?*. Det gör jag FAST jag inte behöver jobba!!! Du ska få tårta!!.

    Gilla

  2. Javisst, visade maken han vart helsåld, så han kunde avstå sin bit, (jag brukar ge alla en varsin bit, sen brukar det bli en ganska stor bit kvar..till mig då), så du får makens bit…jag hoppar inte över något sånt, skrapar bara bort grädden=)..

    Gilla

    • Jag kombinerar ALLTID teori med praktik! Jag tror nämligen inte att man kan LÄSA sig till vad det innebär att må riktigt riktigt illa!

      Gilla

  3. du har fattat det här med arbetslinjen, jag har skickat vidare länken till ditt inlägg till schlingmanns tankesmedja 😉

    Gilla

    • Just precis! Inte med tarmarna heller!Vomera – ha det ordet ska få vara rätt svar på testet, ingen kommer att klara det!! Om jag inte tar ”kasta upp”.

      Gilla

    • Tack.What goes down, must come up! (om man är magsjuk) kan man också lära dem, om man vill inflika lite engelska i sin undervisning.

      Gilla

Kommentera

