En trevlig tjej – Sluta yra!

Rojalistisk yra är en sak. Det är inte så konstigt om de kungliga kände sig lite yra efter gårdagen

Men jag har på känn att en hel del av er andra går omkring och känner er yra rent allmänt, utan att det har något med vårt kungahus att göra. Och det är här jag vill sätta ner foten.

Att känna sig yr och samtidigt vara republikan är att snylta på ett tillstånd som bara rojalisterna har rätt att känna. Och ni vill inte ens betala skatt för er yra, som vi andra gör när yran ska betalas varje månad.

Tala om egoism!

22 thoughts on “En trevlig tjej – Sluta yra!

  1. Bra du sätter ner foten, och visar var yran ska eller inte vara………………..Inte ska de gå runt här och yra om de inte har rätt till det……De får väl ordna egen yrsel….

    Gilla

  2. Men….om man är bara så där lite yr som man kan vara utan att det hade med bröllopet eller att man är rojalist, vad gör man då?*håller mig för huvudet och önskar jag slapp vara yr*

    Gilla

  3. Jag kommer iaf inte skriva ett ord om bröllopet på min blogg. Så därför lånar jag lite spejs här! Idag såg jag på reprisen eftersom jag var upptagen under helgen.Och ja, jag grät ett par tårar vid både Kungens och den nye Prinsens tal, och även H.K.H. Victorias fina tal till Svenska folket. Sen pratade jag med min mamma som tyckte det var konstigt att jag inte sett nåt på lördagen. ”Nåt sånt här kommer inte ses igen på trettio år!” san hon. ”Om trettio år har vi nog ingen monarki” san jag: Då blev hon sur. *nervöst leende*

    Gilla

  4. Bah!Jag tänker inte sluta dricka vin till maten på söndagar.Och jag kan meddela att dagens vin hade en mycket hög yrselfaktor…*vinglar vidare*

    Gilla

    • Jo det kan jag tänka mig, då du brygger ditt rödvin själv! Det var JUST med tanke på sådana som dig jag skrev det här inlägget.

      Gilla

  5. Skönt att du sätter stopp för allt yrande. Då kan jag sluta knapra sjösjukepiller nu. Tack! Du är inte bara En trevlig tjej, du är en pålitlig tjej också. =)

    Gilla

Kommentera

