En trevlig tjej – Jag är med Ewas hund!

I alla fall under några dagar. Och det är som sagt nte vilken hund som helst, utan vår kära blogg-Ewas hund Kindy!

Då jag beklagat mig för Ewa att jag tyckte det var så trist att vara på landet med allt vad det innebär med långpromenader och bad utan hund, så erbjöd hon mig att låna hennes fina schäfer-goldenblandning Kindy, då hon menade att gärna ville ha lite ”avlastning” ett par dagar. Tack snälla Ewa! (Och ja, till er andra, Ewa är lika snygg i verkligheten som på bild..: )

Vi, dvs Kindy har redan ”hunnit doppa sig” men jag väntar till i morgon. Det jag märker är att det är en minutiöst välskött hund (vad annars när det är Ewas hund) och hon är lugnet  själv och hur lätt som helst att komma överens med. Till skillnad från de Hundstallshundar som jag tagit hand om, och som av naturliga skäl varit väldigt otrygga, får jag faktiskt gå på toaletten själv för Kindy, utan att hon insisterar på att få följa med!

Däremot blev hon lite mer alert när jag skulle laga till lammkotletter, då hon gärna ville inspektera och se att allt gick rätt till. Jag frågade lite oroligt vad hon tyckte om min  matlagning, men hon sa att ”det såg utmärkt ut” och då måste det väl vara sant för vilka är experter på mat om inte hundar? (Och ja, hon fick en liten bit kött själv sedan.)

Tyvärr har jag ingen dator här utan snyltar på en annans just nu och kan inte ladda upp bilder, men det kommer!

Stor kram till Ewa och Kindy hälsar!

18 thoughts on “En trevlig tjej – Jag är med Ewas hund!

  1. Jag försökte övertala en kollega på väg in i pensionens förlovade land att ha hund med delad vårdnad med mig… men ingen framgång..Lyckos dig som fått låna!

    Gilla

  2. Åh vad mysigt:) Jag har ju också haft äran att träffa Ewa:DFast det jag skulle skriva var att jag är också med hund just nu. Mammas. Dom är bortresta över helgen och jag är hundvakt så just nu har jag päls mellan tårna i soffan. Underbart!!!Kram

    Gilla

  3. Åhhh vilket gulligt inlägg Anna ,, nu blev jag riktigt rörd =)) Är bara glad att ni har det bra ihop =)) Kindy är helgo visste du skulle gilla henne =)) Lammkotletter ojoj vad bra hon har det massa badande och god mat riktig lyxsemester =)) Stor kraaaam tillbax !!! Pussa Kindy från mig !!! Pssst,,, Knurra ,, vi måste ses snart igen !!!

    Gilla

  4. Åh vad roligt!!!!!! Vilken bra idé också …. Har dessutom läst mig till inne hos Ewa att du är jättelång!!! (eeeh…som mig ungefär)… eller om det är Ewa som inte var riktigt så lång som hon trodde…. jaja, huvudsaken att man når ner till marken!Ha det härligt med Kindy nu!Kramar

    Gilla

    • Jag tror du säkert också kommer att kunna få vänner, om du bara byter metod. Att kalla de människor som eventuellt är trevliga mot dig och vill vara din vän för att de rövslickar är inte rätt metod.

      Gilla

  5. så du menar att DU är min vänäven om du ljuger och lismar.skulle inte tro det.vänner har man på RIKTIGT.man bjuder på mat och samtalöga mot öga. det ni har är psydovännerför att kompensera det liv ni inte har.

    Gilla

    • Nej jag har verkligen aldrig påstått att jag är din vän, då jag inte vet vem du är.Jag håller med dig, vänner träffar man liksom jag ska göra med Ewa i morgon.

      Gilla

  6. Åh, vad mysigt. Lite avis blir jag allt, både för att du har fått träffa Ewa och för att du får äran att vara med hennes hund ett tag. Man får ju absinens om man inte får gosa de små liven emellanåt.

    Gilla

Kommentera

