En trevlig tjej – Get off my back!

Jag var hos min favoritmassör (en thailändsk sådan) i går för att försöka bli kvitt min värk i huvud, axlar och rygg. Lyckligtvis huserar hon i samma hus som i det där jag bor. Man känner sig ofta trött och frusen efter en massage, speciellt om man har samlat på sig mycket ”skit” i form av spända och värkande muskler. Efteråt vill man helst gå hem och vila så snart som möjligt.

Jag har alltid känt mig väldigt nöjd efter mina behandlingar hos henne, och man behöver aldrig säga till henne var man har ont, för hennes fingrar känner precis. Hon känner av, är hårdhänt ibland, mjukhänt ibland, trycker på ”punkter” och blandar österländskt med svenskt på ett väldigt bra sätt. Och det är en väldig skillnad mot många av de massörer som håller till på olika gym och som bara står och hattar lite fumligt och löshänt med händerna över ens rygg, samtidigt som de tar dubbelt så mycket betalt som hon gör.

I går introducerade hon dock lite ”nya grejer” varav en var att hon satte sig med hela sin kroppstyngd på min svank. (Hon är liten och nätt ska sägas men i alla fall.) Det gjorde ont så in i helvete, och jag fick god lust att fråga hur länge hon tänkte sitta där, alternativt säga åt henne att vänligen stiga av min rygg.

Men jag gjorde det inte. Jag kände nämligen på mig att hon visste vad hon gjorde, och att jag kände mig fullkomligt mörbultad och var lite febrig efteråt visade i alla fall att massagen ”hade tagit”.

Hon vet vad hon gör den tjejen, och min dricks var därför typ generös. Men vaddå, hon verkade inte ha några kunder alls förutom mig i går och hennes fumliga kollegor tar dubbelt så mycket betalt som hon.

20 thoughts on “En trevlig tjej – Get off my back!

  1. Hon verkar vara rejäl. Vad hjälper det när de mesar och duttar och har sig, då kan man ju anlita en gratis-arbetare lika gärna.

    Gilla

  2. Klart som korvspad att du ”dricksade” massören! Det här är ett inlägg som jag ska visa när jag masserar för mina kunder brukar också klaga att det gör ont. Jag skrattar då rått och skadeglatt. Det blir ju bra sen…… 😉

    Gilla

    • Är du en sån där massör alltså? Eller massös, hur är det med din könsidentitet Kurran? Skratta skadeglatt ska man alltid göra i alla yrken, själv skrattar jag när mina elever säger fel, vilket de gör hela tiden.

      Gilla

  3. Låter himmelskt. Hon låter som en kvinna som skulle kunna bota till och med foglossningar. Men tills vidare får jag väl nöja mig med varma bad. Tyvärr kan jag inte köra massagevarianten med jetstrålar, för då föds han väl med tinnitus den lille harpyegossen:-(//Harpyan

    Gilla

    • Ja jetstrålar i badvattnet lär vara ett bergsäkert sätt att skaffa sitt barn tinnitus! Grattis om jag inte sagt det förut (men det hoppas jag att jag har)!

      Gilla

Kommentera

