Jag tycker inte att man ska få säga att någon är bäng i bollen

Jag har vid upprepade tillfällen i livet fått höra att jag är ”bäng i bollen”. Senast i dag, eller om det var 2002, jag minns inte riktigt, så inträffade detta, och jag tog mycket illa vid mig!

Min fråga till er är: Tycker ni att man ska få säga till andra att de är ”bänga i bollen”?

Jag själv tycker inte det. Jag vill ta avstånd från alla som använder sig av sådana uttryck. Och om du tycker att detta är okej, så vill jag fråga: Har du tänkt på hur det skulle kännas om någon kallade dig för ”bäng i bollen”?

Uttryck som ”bäng i bollen” hör inte hemma i ett modernt, civiliserat samhälle anser jag. Om man inte vill respektera det så tycker jag att man ska åka hem till sitt eget land!

Men det är bara vad jag tycker, alltså.

27 thoughts on “Jag tycker inte att man ska få säga att någon är bäng i bollen

  1. Nämen fy så taskigt att säga ”bäng i bollen” åt någon! Jag säger som min dotter när hon var mycket liten: ”knoppen på bollen” istället.

    Gilla

  2. Du har helt rätt. Uttryck som ”bäng i bollen” hör inte hemma i ett modernt, civiliserat land. Nånstans i början av åttiotalet kanske men inte i ett modernt, civiliserat land.

    Gilla

  3. Och inte seeeg i kolan heller…Fast å andra sidan tycker jag INTE det är okej att säga Pucco till nån heller…(finns underbar chokladdryck med namnet Pucco), lika lite som idiot, mongo,ufo etc…Vet att jag är väldigt OMODERN, men jag står för min åsikt..Inte är du bäng inte… KRAAAAM från Mogi

    Gilla

  4. bollbengan har jag läst om, men bäng i bollen är aldrig ok! väldigt dåligt uttryckt. är du dum i hela huvvet är väl mer rätt just nu, rent språkligt då menar jag, jag menar inte att du skulle vara dum i hela huvvet. ja inte delar heller då förstås… usch har jag trasslat in mig i nåt nu, jag menar att du är smart i hela huvvet alltså…om bollbengan var du i hela eller delar av huvvet kan jag inte uttala mig om, det vet bara måns.förlåt mitt dumma nöt (ja, jag är alltså inte en ko, hmm kor är dumma eller …) för den långa och intetsägande kommentaren, jag är helt slut i huvvet efter en lång dag på gruppövningar…. pust, jag slutar skriva nu

    Gilla

  5. Jag tror att den som säger så till dig har fått nåt om bakfoten. Det är nog ungefär som den lille killen som sa: ”Fröken, jag skiter i dig jättemycket!! och så så glad ut. ”Bäng i bollen”-personen har kanske haft någon privatlärare på skolgården?

    Gilla

  6. Här hemma i mitt land får jag säga PUCKO med eftertryck när något pucko till bilförare förargar mig. Fast jag säger det bara när jag säkert vet att puckot inte kan kliva ur sin bil för att ge mig en snyting eller två.

    Gilla

  7. Och bäng i bollen är bara en försköning av dum i huvet. Och det uttrycket tycker inte jag om. Alls.Det finns några små rader som vankar omkring med ordalydelsen” Jag är inte dum i huvudet, jag har bara otur när jag tänker”Nej, kalla varandra inte dum i huvudet.Så det så.

    Gilla

Kommentera

