En trevlig tjej – Grekiska servitörer är inte alls lätta på foten!

När jag var i Grekland förra veckan kom jag att tänka på en dokumentär på SVT som visade grekiska bartenders och servitörers vardag på en turistort under högsäsong. De hade bland annat en tävling om vem som lyckades ligga med flest turistbrudar under en vecka.

För att visa mitt intresse frågade jag därför ett praktexemplar till servitör hur det gått med brudarna så här i slutet av turistsäsongen, när det var dags att summera. Jag berättade om TV-programmet och upplyste om att i det hade en normal servitör/bartender ungefär fem turisttjejer varje natt.

– What? Five women every night??! sa han lite chockat.

Varpå jag medgav att jag kanske mindes fel – det skulle nog vara fem tjejer per vecka i stället.

Dåså, menade han. Detta lät mer rimligt och var en siffra han själv kunde skriva under på.

Jag själv skämdes naturligtvis över att jag antytt någon slags lösaktighet från servitörens sida med mina ”fem tjejer per natt” när sanningen var att det bara var fem tjejer per vecka! I normala fall, även om det naturligtvis kunde bli fler.

Jag vill härmed försöka återupprätta alla grekiska bartenders och servitörers rykte om att vara ”lätta på foten”. Det är alltså inte sant.

33 thoughts on “En trevlig tjej – Grekiska servitörer är inte alls lätta på foten!

  1. ja, då var det utrett, undrar om du inte skulle byta namn på bloggen i alla fall :)Anna berättar hur det är – egentligen/ K

    Gilla

  2. Dags söka nytt jobb hör jag… Det dumma är att jag måste flytta också, och färga håret, och skaffa bättre pigment… Nja nej jag nöjer mig nog med min enda tjej i veckan faktiskt…5 i veckan under 20-25 veckor per år… Det blir ju en del tjejer… Sjukt ju!

    Gilla

    • Nu fick du det att låta som när de skrapar Trisslotter i Tv…först hur många tjejer du kommer att få och sen i hur många år du kommer att ha dem.

      Gilla

  3. 5 per vecka??? Jaha…det trodde jag inte, fick ju för mig att de var värsta hingstarna. Fast de kanske har fått nog efter högsäsongen och laddar upp inför nästa år?

    Gilla

  4. Jag bara ryser av tanken på hur många svenska tjejer som åker ner till Grekland och Spanien och blir såååååå kära i en servitör/bartender och mer än gärna ger upp allt här hemma för att flytta ner dit. Dessutom i tron att dom är DEN ENDA tjejen och att han älskar henne och inte alls är som alla andra.Visst kan det finnas såna trevliga och härliga killar men dom måste verkligen vara sällsynta. Eller har jag helt fel bild av hur det är tro? Jag som alltid försöker att INTE döma folk…Sköt om dig // Tess

    Gilla

    • Jag tror som du att äkta kärlek ibland förekommer – men också att de killar som jobbar inom turistnäringen blir ”miljöskadade” av det aldrig sinande utbudet på villiga tjejer och är omöjliga att ha ett förhållande med, vilket nog dyker upp som ett beskt reseminne för många av tjejerna.

      Gilla

  5. Nej nej, inte jag! Jag har en tjej i månaden förhoppningsvis resten av mina år… :-DMen dessa servitörer… Alltså det blir många tjejer…

    Gilla

  6. Du får passa dig så att du inte ger grekiska servitörer dåligt rykte. Fem tjejer per kväll… När det bara är fem i veckan. Du fick dem att framstå som promiskuösa där ett tag.

    Gilla

  7. Vad är det för ställen dom brudarna går på…kan ju inte vara så mycket kunder om dom har tid att flörta och träffa brudar på det viset. Dom flesta ställen jag varit på jobbar personalen sjukt mycket och orkar inte göra något annat när jobbet är slut.//Herr S

    Gilla

  8. Men det är ju inte rättvist, här jobbar folk hårt hela året för att åka på semester och få sig ett ligg, sen kommer den någon grek som på arbetstid raggar upp potentiella knull. Hur tänker dom där liksom, skrämma bort turisterna på det sättet, inte konstigt att deras ekonomi har gått åt helvete.

    Gilla

  9. Om man betar av tio tjejer på en vecka, har man då rätt att ta ledigt veckan därpå? Hur förhåller sig facket till detta?

    Gilla

    • Jo de har ju ett fack, eller ”The Fuck Union” som det heter i Grekland, och ser noga till sina medlemmars intressen så att de kan få ledigt om de betar av många tjejer.

      Gilla

Kommentera

