En trevlig tjej har mejat ner ett dussin

Jag trodde inte jag skulle hamna ”där” igen, i depressionshelvetet. Och jag vill inte säga att jag är riktigt där nu heller, än, för då skulle jag bli sjukskriven länge. Men jag mår sämre än jag mått på flera år, utan en riktigt rimlig anledning.

Nåja, en konsekvens av detta är att jag tycker att det är i stort sett olidligt att vistas i folkmassor, fast detta inte p g a någon social fobi. Nej jag blir bara så in i helvete irriterad på alla som råkar stöta till mig, vara i vägen, prata för högt eller gå för långsamt. Vilket gäller i stort sett samtliga av mina medresenärer. Jag står liksom inte ut med det, i synnerhet inte om de stöter till mig.

Och då får ni tänka på att jag är en sån som säger till ungdomar att ta ner fötterna från sätet, även när jag är glad.

Därför kände jag mig nödd och tvungen att ”meja ner” ett antal i dag, på vägen till arbetet. Hoppas de ursäktar och förstår, med tanke på hur jag mår.

14 thoughts on “En trevlig tjej har mejat ner ett dussin

  1. Ja, de ursäktar och förstår!Själv har jag skällt ut hunden.Ordentligt!Och inte nog med det det.Jag har köpt ett dussin ägg också!15 stycken!Så vi har dussin gemensamt!

    Gilla

  2. Åh men bli frisk nu för i helvete! Jag vill ju att du ska må bra, du är för smart för att vara sjuk. Okej inte för att dumma människor alltid är sjuka, så där föll resonemanget…. men ja… fan.

    Gilla

  3. Du ska inte behöva må dåligt. Vad ledsen jag blir:/Hoppas att det går över hyffsat snabbt nu. Å irriterad på folk, det blir ”man” hursom;)Stor kram!!

    Gilla

Kommentera

