En trevlig tjej – Om någon vill förnedra mig så mycket som möjligt

Om någon av någon anledning skulle vilja få mig att känna mig så förnedrad som bara möjligt så har jag ett tips:

Anmäl mig till ”Gör bort mig” (eller heter det ”Gör om mig”? ) i SVT:s Go’kväll! Inte för att jag inte kan tycka att det är roligt att titta på ibland, och i synnerhet den manlige frisören med blond tofs tycker jag är väldigt duktig – men att själv hamna där: Nej tack!

Kan bara föreställa mig fasan att behöva sitta där inför alla TV-tittare och få håret färgat i någon konstig färg och få kläder framtagna till mig som jag aldrig skulle drömma om att sätta på mig annars. Och att sedan göra entré genom ett rökmoln, ställa sig framför en bakvänd spegel och sedan försöka dölja bestörtningen man känner när spegeln vänds och man för första gången får se resultatet.

Huva!

19 thoughts on “En trevlig tjej – Om någon vill förnedra mig så mycket som möjligt

  1. jag brukar kolla på ”återställ mig” i tv8där tar man bort egendomliga frisyrer, överdrivet smink (på kvinnor), lustiga kläder och smycket och vipshar man en helt vanlig person

    Gilla

    • Jo, ehrm, alltså…jag vill faktiskt gärna vara i spotlightskenet får jag erkänna, men INTE i ”Gör om mig”! Såvida det inte handlar om ”Gör om min hjärna” för då skulle jag gärna ställa upp!Tack detsamma!

      Gilla

  2. Jag råkar ut för det varje gång jag går till frisören. Hon är 24 år och gör precis som hon vill. Sist så färgade hon ner mitt hår mörkt… tunnade ut det och formade en urläcker frisyr. Vilket ledde till att jag blev tvungen att gå till parfymeriet och köpa ett något mörkare puder för att inte se onaturlig ut. Inte nog med det… jag blev tvungen att shoppa i flera timmar för att få ihop en garderob som passar frisyren.Värst av allt är att jag får så många blickar och kommentarer och rent av komplimanger!

    Gilla

  3. hemskt när någon vill göra om en på fel sätt. T.ex som min frisör (kvinnlig sådan) sista gången. Jag sade till henne att jag ville ha maskinklippt 4 mm över ”hela alltet”. Då sade hon att det kanske skulle se bättre ut med 6 mm och undrade om hon inte skulle klippa så istället.Jag sade då till henne att hon kunde göra som hon ville…..förutsatt att hon inte hade något emot att göra jobbet två gånger.Jag är alltid så där finkänslig och det brukar fungera.janne

    Gilla

  4. Jag klippte mig en gång. Hade långt hår innan. Såg med fasa hur håret blev superkort, måste ha blivit stum av chocken. Sen gjorde frissan en festfrisyr på mig, mitt på blanka vardagen, hög och sprayad. Jag hade gråten i halsen. Gick hem. På gården min lillebror. Han ropar: ” Syrran, är det DU???!!! Sen dess har jag inte klippt mig.

    Gilla

    • Usch jag vet hur det känns när de har ”fönat” en som de brukade göra när jag hade längre hår. Man såg ut som sprungen ur Dallas och var tvungen att gå direkt hem och blöta ner håret för att våga visa sig bland folk igen.

      Gilla

  5. (ang 4 eller 6 mm hårlängd)Visst var det modigt av mig att låta henne välja själv mellan 4 eller 6 mm.Men det är sådan jag är, en riktig äventyrare som älskar att se faran i vitögat.Nu slutade det dock lyckligt eftersom hon valde att klippa 4 mm som var mitt förslag. Men det är just känslan under tidsperioden det tog för mig innan jag hade kommit hem och till sist kunde kontrollmäta hårlängden som jag lever för.Just denna stund som man lever ”on the edge”, fullständig ovisshet och adrenalinet pumpar för högvarv.Det är då man riktigt känner att man lever och finns till.

    Gilla

Kommentera

