En trevlig tjej – Kamran ska inte behöva komma hem till en suris

När jag är deprimerad så ligger jag som så många andra i samma situation under täcket och mår skit. Det jag däremot inte vill att ni ska tro är att jag visar upp några sura miner för det inte! Att vara deprimerad är okej, bara så länge man förhåller sig glad och positiv, anser jag.

Här tänker jag än en gång på Hollywoodfrun Maria Montazami. (Ni som läst min blogg tidigare vet att jag ibland får för mig att jag är hon.) Hennes förklaring till sitt lyckliga äktenskap är att hon aldrig klagar och gnäller när Kamran kommer hem: ”Han kommer aldrig hem till en suris” säger hon.

Så då tänker jag också så. Nu är det i och för sig inte så troligt att Kamran kommer hem till mig, kanske ni invänder, eftersom han är Marias man och inte min. Men då tycker jag faktiskt att ni är lite taskiga. Dessutom, om det inte finns en Kamran till alla så får vi väl dela på den som finns!

Hursomhelst, om han kommer så kommer han inte att komma hem till en suris. Och där är jag benhård.

30 thoughts on “En trevlig tjej – Kamran ska inte behöva komma hem till en suris

    • Nu tycker jag faktiskt inte att du ska komma här och lägga dig i mitt privatliv. Gabriel har inte jobbat och gjort rätt för sig som Kamran har, dessutom har han varit ute och slarvat med andra damer, om han inte varit hemma och hållit på att drunkna i vintetran i kylen förstås.

      Gilla

  1. Hahaha… skrattar ått Imsys kommentar…Läste också kameran… och tänkte.. nåja kanske det är ettsmeknamn för att han kanske jobbar bakom kameran *ler*Surisar är gott, men lakrits (salta ”bönor” är bättre) eller kanskeen chokladmumsare *hihi*Kraaam du goa från Mogi

    Gilla

  2. Alltså på min dialekt heter det faktiskt ”kamran” om den där lilla apparaten som tar foton… ja, oftast ”kam’an” förståss…

    Gilla

    • Men vad har den stackarn gjort? Han kan inte hjälpa att han heter Kamran, och ändå kommer ni allihopa här och driver med hans namn. Jag tycker det är så elakt!

      Gilla

  3. Surisar är ju gott som omväxling men gör inte gott för mina tänder!Vill du ligga under täcket så går det också bra. Vacek brukar göra så. Till och med om jag kryper ner där!:O)

    Gilla

    • Det låter mysigt! Med Vacek alltså… : ) Apropå det så var det enda jag hade emot supersöta Tessie, som var den sista hunden från Hundstallet jag härbergerade hennes ”sätt i sängen”. Hon fick naturligtvis ligga i sängen, eftersom hon var så liten, men när hon väl låg där satte hon i gång att slicka på mina lakan, kvadratdecimeter för kvadratdecimeter! (Jag antar att de var för rena för att hon skulle trivas riktigt). Jag sa till henne på skarpen flera gånger: Sluta SLICKA på mina lakan!! Varpå hon blängde tillbaka förnärmat. Och fortsatte slicka…

      Gilla

    • Ja det undrar jag också. Maria säger i en intervju att hon stått många ensamma kvällar vid fönstret och undrat när han kommer hem och det har jag också gjort. Med den skillnaden att han aldrig har kommit hem någonsin.

      Gilla

  4. Vilket bra koncept! Hålla sig glad även när man är deprimerad. Det kommer vara din förtjänst att resterande psykvård upphör nu. 🙂

    Gilla

  5. kamran kanske gillar surisar, har du tänkt på det, alla gillar ju inte det som är sött, själv gillar jag lakrits.Det är kanske jättesynd om honom, tänk, ingen suris…

    Gilla

    • Usch, nu fick jag mig verkligen en tankeställare! Kamran gillar surisar, och så kommer han hem till mig! Vilken SURprise, liksom! Att jag inte alls är en suris, utan en jätteglad deprimerad trevlig tjej!

      Gilla

Kommentera

