En trevlig tjej – Det här är roligt!

Avfrosta frysen, det är roligt det! Speciellt när isen tinat lagom mycket så att man kan pilla med fingarna och stora sjok lossnar. Det är nästan lika roligt som att sparka av klumpen av snö och grus som brukar fastna bakom framdäckens stänkskärmar på bilarna.

frys.jpg

Fast jag tror jag sparkar för mycket på andras bilar, när jag tänker efter. Kanske att ägarna inte gillar det och vill sparka bort sina snöklumpar själva. Men vad jag ska jag göra då, när jag inte har en egen bil att sparka på?

11 thoughts on “En trevlig tjej – Det här är roligt!

  1. ha ha, du har samma sjuka njutningar som jag. jag bara älskar att sparka bort snön från bilen som fastnat på stänkskyddet. mannen säger att jag får inte sparka bort det på vår uppfart för då får han ju skotta bort det så jag får behärska mig till dess vi står på en annan parkering. och andras bilar törs jag inte ge mig på, du är tuff du anna =0)/ K

    Gilla

    • Jag har träffat på den där njugga och missunnsamma attityden när det gäller bilar förut… Borde du inte ta och undervisa din man om julens budskap?

      Gilla

    • Ja. Högt och ljudligt så det ekar mellan husen skrattar jag medan jag står ensam och sparkar på bilarna. Sen brukar polisen komma…

      Gilla

  2. Varför nöja sig med så lite och bara på vintern? Det finns många bortglömda och nonchalerade bilar som mer än gärna önskade att någon kom och sparkade dem både här och där endast för att få känna att det finns åtminstone en vänlig själ som trots allt sett dem och förstått deras behov av ömhet och kontakt.:O)

    Gilla

Kommentera

