En trevlig tjej häller vatten på Lucia

Det kom ett Luciatåg till mitt jobb i dag där jag är sfi-lärare. Det tycker jag var bra. Men jag är lite besviken över att de små luciorna var barn och därmed hade elektriska ljus och inte levande ljus i händerna. (Dessutom hade självaste lucian glömt sin krona hemma!) Jag hade nämligen ställt in mig få att hälla en hink vatten över lucian – ni vet ju att proffsiga luciatågsarrangörer alltid har en hink vatten till hands om det skulle börja brinna i lucians hår. Det var inte det jag ville att någons hår skulle fatta eld, men om ljusen var levande kan man ju låtsas att man såg att ”det var farligt nära” och sen rusa fram och hälla hela hinken vatten över lucian.

Nåja, nu hade jag bespetsat mig på det så jag hällde min hink med vatten över den lilla tioåriga lucian i alla fall. Oj vad blöt hon blev!

Det var roligt.

23 thoughts on “En trevlig tjej häller vatten på Lucia

  1. Naturligtvis måste man blötlägga alla lucior i förebyggande syfte! Det är så obehagligt när ens hår brinner. Sist det hände mig fick röntgenläkaren släcka!

    Gilla

Kommentera

