Varför ska man klia sig i skrevet just på julen?

Vid jul förväntar sig alla klädkedjor att männen ska köpa underkläder till sina fruar och flickvänner. Och det är väl inget fel med det, även om det inte är min ”favoritjulklapp”.

Men det jag undrar över är att de vill är att man just vid jul ska köpa underkläder som kliar ovanligt mycket. Gärna röda i en blandning av plast, nylon och akryl med kliande spets överallt. För jag tänker att det kan väl aldrig vara trevligt att tjejen sitter och river sig på de mest opassande ställen hela tiden under juldagsmiddagen med svärmor och hela släkten?

Det tycker åtminstone inte jag.

Dessutom skulle jag i samband med detta när vi ändå pratar underkläder vilja ge en eloge till männen som köper sina underklädesjulklappar på tråkiga Åhléns. Jag stod bakom en i kön när jag skulle köpa en morgonrock till mamma och han frågade oroligt expediten medan hon tog hans betalning: – Men det är väl varmt det här nudå?

Tänk om det var allt killar brydde sig om när det gäller tjejers underkläder: Att de är varma så hon inte fryser om rumpan. Vad mycket mindre klåda vi tjejer skulle ha då! (Förutsatt att han inte kommer med nåt yllegrejs förstås.)

28 thoughts on “Varför ska man klia sig i skrevet just på julen?

    • Jaså, du tänker så du. Ja men jag tycker i alla fall inte att det är okej att doppa fingrarna i sillsalladen direkt efter utan att ha tvättat sig först.

      Gilla

  1. Även om jag är löjligt förtjust i läckra underkläder på Fru S så känns det lite märkligt att köpa det som julklapp. Är ju lite som att köpa en present till sig själv istället för Fru S.Är det verkligen så många kvinnor som önskar sig den typen av underkläder som man gör reklam för.

    Gilla

    • Jag tror inte att det är så. Jag tror många tjejer just skulle känna att ”det här är för hans skull och inte för min” med dessa billiga nylongrejer från lågpriskedjorna. Det enda jag själv skulle gilla var ett dyrt set i äkta siden typ, som är både snyggt och skönt mot huden.

      Gilla

  2. Jag hatar sådana där spetstrosor som kliar i fi**an för att grenen glider in så där opassande…samma sak med en löjligt kliande spetsbh. Även om den inte glider in på ett opassande ställe så kliar den ju liks förbaskat.

    Gilla

  3. Det har aldrig hänt. Så just därför skulle jag kunna tänka mig att offra mig…Fast sånt där skit finns inte i min storlek, så jag skulle ändå aldrig nå klådstadiet.

    Gilla

  4. Visst har du en poäng i att billigt syntetiskt skräp inte är bra. Ja, syntetiskt är ju det mesta förstås, men det finns ju olika kvalitet förstås.Fast, jag ger gärna underkläder som gåva, BH är ju skitsvårt att köpa såklart, men snygga trosor, som gärna får vara sköna är alltid kul.Och, det händer ju att jag får kallingar i present också. :-)När det gäller irriterande kläder, så tänker jag på de där prasslande och sticksiga tvättinstruktionerna som gärna sitter i sidan på t-shirts, de är väldigt irriterande!Fast inte i skrevet då.

    Gilla

  5. Jag fick fina underkläder av mitt ex i julklapp. De varken kliade (trots att det var spets) eller fick mig att känna det som att det var hans julklapp istället.Förr i tiden var spets hårt och äckligt, så är det inte längre.

    Gilla

  6. Man får så motstridiga råd angående skötsel av underkläder. Å ena sidan ska alla trosor tvättas i minst 60 för att bli rena från otäcka bakterier. Tvättar man dem i lägre värme sprids kolerabakterier till andra plagg!Men å andra sidan ska dagens fina material aldrig tvättas i mer än 30 grader för att behålla formen. Av miljöskäl ska vi inte tvätta något på högre temperatur än 40!

    Gilla

    • Du har så rätt där! Det är som att välja mellan tvätt eller kolera! Jag själv tvättar både underkläder och sängkläder i 95 grader med jämna mellanrum – men underkläderna i akryl ser väldigt kinky ut efter det!

      Gilla

  7. jag har hört om ett ställe i bibeln där det står någonting om den brinnande busken, det måste klia fruktansvärt om man beskriver det på det viset

    Gilla

Kommentera

