En trevlig tjej – Han har träffat en ny

När jag kom hem i går hade Gabriel ett hemlighetsfullt leende på läpparna. (Det har han iofs alltid eftersom han inte kan ändra ansiktsuttryck, men i går såg han ovanligt hemlighetsfull ut.) Men jag frågade inget, och till slut blev han så sprickfärdig av att vilja berätta så han utbrast:

– Jag har träffat en ny tjej!

Och så gick han fram till datorn och visade mig den här bilden:

 

Jag förstod att det skulle gå så för han har ju alltid lämnat mig för olika brudar precis före jul, men jag kunde inte låta bli att fråga vad hon hade som inte jag har:

– Jo för hon är jättesnygg! Och så har hon en väldigt fin rumpa. Det har inte du, för din är blå. Det tycker inte jag är fint.

Tja. Så är det.

19 thoughts on “En trevlig tjej – Han har träffat en ny

    • Varför kan INGEN enda människa visa mig lida medlidande? Visserligen är han jobbig utav bara helvete, men jag hade inte tänkt mig att bli ensam till jul (igen)

      Gilla

  1. Anna, du kan inte ha det så här längre! Det finns ju exorcism, kan inte typ… anglicism vara något för att driva Gabriel på porten?

    Gilla

  2. Jag är så ledsen för din skull! Tänk att bli övergiven, IGEN, för din stora kärlek Gabriel. Men du, du kan få en ny ängel av mig. Mister du en står dig tusen åter. Jag har många änglar här hemma nu. Kan du tänka dig att bli lesbisk bara, för jag har nog bara söta tjejänglar?

    Gilla

  3. Lite speed dating kanske?Ja, inte ”speed”….men kanske dating.Jag vill ju inte att du ska börja använda droger.Herrregud!Och glöm Gabriel, han är inte värd dig.

    Gilla

    • Vad är det för fel på speed nu då? Jag brukar ta ett eller ett par kilo på morgonen för att bli av med besvärande morgontrötthet.Tänk Gabriel tycker tvärtom – jag är inte värd honom.

      Gilla

Kommentera

