31 thoughts on “En trevlig tjej – Roligt anslag på sfi-skolan

  1. Jag gjorde jättelånga kedjor av fars sådana där gem när jag var liten. Han uppskattade det inte alls… Inte uppskattade han heller när jag gjorde jätteroliga stora studsbollar av alla gummisnoddar. Kanske han hade uppskattat om jag sålt mina alster… Näe, kanske inte… Jag sålde ju allt till mor som betalade bra för mina varor.

    Gilla

    • Alltså: Jag tänkte tanken själv, måste jag erkänna. Var orolig för att om jag skulle gå in i personalrummet skulle han sitta där och smörja kråset bland alla (kvinnliga) lärare som skulle ha tagit honom till sitt hjärta. ”Jag är här för att hämta min jettedumma tjej Anna” skulle han ha sagt som förklaring till dem.

      Gilla

    • Vidareutveckla gärna! Tänker du på att jag som svensk kunde ”slappa” och gå och ta roliga foton med min mobilkamera under arbetstid utan ”vidare konsekvenser” eller tänker du på att Puskallaviks egen invandrare från Norge inte kan göra lika fina halsband?

      Gilla

  2. På den tiden jag endast var en gemen slyngel satte jag hop gemen i dylika flerdubbla halsband. Det uppskattades efter förtjänst av avdelningens läkarsekreterare.:O)

    Gilla

Kommentera

