En trevlig tjejs nyårslöften

Ni ska inte tro att jag saknar ambitioner för det nya året, bara för att jag inte skryter om dem lika vitt och brett som en del andra här på bloggen. Men visst kan jag också berätta om mina nyårslöften om ni vill:

Det jag kommer att göra i år är framför allt att fokusera på er själva. Jag kommer att lära er att fokusera, att bli mer disciplinerade och att börja träna och äta bättre.

Jag kommer att se till att ni alla kommer ut en stund varje dag och inte hänger för mycket framför bloggen.

Jag kommer också att se till att ni inför fasta sovrutiner och går och lägger er och stiger upp vid ungefär samma tid varje dag. Detta kommer att förbättra er sömn och göra er mindre trötta.

Jag kommer att övervaka era inlägg så att de alltid är välskrivna och känns ”viktiga” och stötta dessa med små intelligenta kommentarer här och var.

Jag lovar också att ni ska bli bättre på att hushålla med era pengar så att ni inte köper kläder som ni inte behöver.

Jag kommer att se till att ni äter mer protein och mindre kolhydrater och nästan inte något vetemjöl och socker alls.

Jag har också som ambition om än inte som ett löfte att ni yogar och/eller mediterar något litet så att ni inte känner er så stressade och splittrade.

Det var mina nyårslöften! Och trots att jag själv skulle behöva ta tag i allt det jag nämner ovan så får jag nog dessvärre stå över det här året. Det kommer att ta all min kraft och energi att bara hålla reda på att ni gör dessa saker, och jag vill värna min hälsa och inte riskera att bränna ut mig.

10 thoughts on “En trevlig tjejs nyårslöften

  1. det känns skönt, att du tar tag i det på det här rådiga sättet. jag sätter mig och slappar så länge så fixar du till mitt röriga liv 🙂 *visslar och väntar*// K

    Gilla

Kommentera

