En trevlig tjej är lik Björn Ranelid

Ni kan inte ha undgått att läsa eller höra Björn Ranelid prata om att han har en radio i huvudet. Det har jag också!

I alla fall när jag är trött, nergången och har ont i huvudet som i kväll – då kommer det där ljudet, som liknar en radio som man hör genom grannens vägg. Jag vet inte om det är att betrakta som tinnitus eller hörselhallucinationer, tror (nåja, vet) att det är en blandning av båda. Innan jag började käka medicin hade jag dem aldrig. I alla fall inte ”hallisarna”.

Det som framförallt stör mig är att det ALDRIG är något bra program i min radio. Tänk om man hade fått lära sig något om växter och fauna, fått sig tillgodo en lättsam men skarpsinnig krönika om det politiska läget i Finland eller bara lite vacker cellomusik på kvällskvisten – då hade jag inte klagat! Men detta babbliga radioprogram där man inte hör vad någon säger och som har en massa andra skräniga oljud kan jag gott vara utan!

Det är svårt att sova när man måste lyssna på så dåliga radioprogram! Dessutom, om jag nu måste vara lik Björn Ranelid hade jag hellre fått hans guldlockiga kalufs än en radio i huvudet.

Var bara det jag ville säga. Men ni får inte tro att jag är sinnessjuk nu – det är det väl ingen som tror?!  För det är verkligen helt fel.

29 thoughts on “En trevlig tjej är lik Björn Ranelid

  1. Här hos mig har jag en bazar…från typ Maroco. Inte det skojigaste när de försöker överrösta varandra, speciellt inte när man vill sova och det prutas för fullt. Känslokalla idioter som härjar i min skalle, utan inbjudan dessutom.*muttrar surt för mig själv*

    Gilla

  2. Isf är jag också sinnessjuk för jag hör också en massa konstigheter =) Stor Kraam och hoppas du är piggare idag och huvudet snällare =)

    Gilla

    • En del skulle nog säga att vi alla som bloggar här är rubbade på ett eller annat sätt…men det vet vi ju att det inte är sant! ..erhm.. : )Kram

      Gilla

    • Jag är inte rädd! Jag har betalat min avgift. Men jag tänker upplysa den stackars kontrollanten om vad jag tycker om SR:s skitprogram!

      Gilla

  3. Det är ett eveigt oväsen i mina öron. Förmodligen har jag avlagringar i blodådrorna som skapar turbulens och störande läten, för det påminner om vattenledngarnas oväsen när det finns luftbubblor i dem.Det är tröttande men något man måste dela sitt vakna liv med, ja det blir ungefär som att vara gift fast man inte är det.:O)

    Gilla

  4. Tyvärr hör jag aldrig nån som pratar i mitt huvud, däremot musik, alltid musik, och sen det svaga öronsuset förstås.Just nu är det nån som sjunger: Vatten, stan är full av vatten… Robert Broberg tror jag…

    Gilla

Kommentera

