En trevlig tjej ryter till

Jag har som flera av er känner till en lätt hörselnedsättning på båda öronen. Och trots att detta ju är att betrakta som ett handikapp, så har jag en sådan härlig personlighet att jag lyckas omvandla detta till något positivt!

Till exempel när en kollega säger något i förbifarten, med huvudet bortvänt från mig (hon kanske håller på att ta på sig skorna och det därför är svårt för mig att höra vad hon säger), så brukar jag ryta till så att fönsterrutorna skallrar:

– TITTA PÅ MIG NÄR DU TALAR TILL MIG MÄNNISKA!!!

Då blir mina kollegor lite rädda och skamsna och ber om ursäkt. Och det känns väldigt positivt för mig.

Som sagt, en sådan härlig människa är jag!

16 thoughts on “En trevlig tjej ryter till

    • Ibland står det ju att det kan hänga ihop med dålig sköldkörtel, och det har väl du också? Men jag vet inte…Tack och massa kramar tillbaka och trevlig kväll!!

      Gilla

  1. Tittar dig stint i ögonen och säger att jag önskar dig en mysig fredagskväll….*kramas och fortsätter titta dig i ögonen*(vågar inget annat)

    Gilla

  2. Jag hör också dåligt. Därmed kan jag välja vad jag vill höra. Det är sååå skönt att kunna säga att ”det har i alla fall aldrig jag hört förut”…

    Gilla

  3. Jag är bara en sån som folk hör dåligt. Bah!Fast jag kom på nu, efter att ha läst kyrksysters kommentar, att jag kan säga det mesta så det känns genast bättre.

    Gilla

    • Ja det måste ju vara skitbra. Du går omkring och mumlar och säger ”Fan vad du är ful” och får som svar ”God jul själv!”

      Gilla

  4. Vilket märke är det du har?Själv kör jag AIKIA med dubbla gnällreduceringsfunktioner, superledande postivitetsförstärkare och en alldeles fantastisk idiotiförstöringsfilter. 🙂

    Gilla

  5. Bra Anna! Ryt till! Jag hör själv inte när det är störljud från sidorna… det är drygt som bara den…. Hur är det annars?Kramar

    Gilla

    • Störljud från sidorna? : )Det är sådär om jag ska vara ärlig, Eller inte så bra. Får se vad blodproven som jag får resultaten på i nästa vecka säger.Kram!

      Gilla

Kommentera

