En trevlig tjej är olik (melodifestivalen)

Jag tittade på melloeländet utan att ha sett en enda delfinal förut –  förlåt Ewa! :  ).

Och jag fattar som vanligt ingenting. Är det meningen att man ska tycka att en enda av de låtar som presenterades är lyssningsvärd? Jag tycker det var ett enda gigantiskt lidande att höra dem, med undantag för att Vargas låt var nästan okej, men hon sjöng den för tunt och färglöst.

Sån är jag. Jag är olik. Jag är konstig och underlig. Det finns ingen plats för mig i det här landet förstår jag. Alla vill utvisa mig för att jag inte tycker att Dannys låt  (eller vinnarlåten för den delen) hade någon som helst kvalitet i något avseende.

Jag går och lägger mig nu.

23 thoughts on “En trevlig tjej är olik (melodifestivalen)

  1. Natten!Jag gillade varken lillkillen eller Dannys låtar…. känns som om man hört dem förut liksomÅ andra sidan hade jag på känn att min musiksmak inte platsar i den tävlingen.

    Gilla

  2. Illa. Det är vad det låter för ett öra som uppskattar någonting helt annat. Men det får man väl inte säga…

    Gilla

    • Det är en förkortning för melodifestivalen förstår du, som en del bloggare och journalister använder sig av. Funkar lite som daghem – dagis. Eller fungerar – funkar.

      Gilla

  3. Anna,Då är vi flera som inte ägnat en tanke på melodifestivalen (jag vägrar ordet ”mello”, vad är det för jävla ord egentligen?) förrän i kväll. Vi, min trolovade och jag satte oss tillrätta i soffan efter en ansträngande dag med förhoppning om att få avnjuta lite god musik. Men det gick ju fel redan från början. Och även i slutet.Inte en enda låt var bra.Jag tycker att dom bör byta general.Jag säger som Ister:Hata! Hata! Hata!God natt för i helvete!

    Gilla

    • Vägra och vägra, nu finns ordet och då kan man inte vägra hursomhelst. Jag själv vägrar däremot ”mellis” eftersom jag hyser antipati mot ord som slutar på-is.Jag hatar utav bara fan!God eftermiddag.

      Gilla

    • Nejdå. Sen kommer mediernas hårdbevakning av hur det går för lille Saade i finalen. Kan man gissa på några rubriker i stil med: ”Vad var det jag saade?”

      Gilla

  4. Jag har slötittat på ett par av avsnitten innan. Igår såg jag alltihopa. Men jag tycker inte att det värsta är musiken. Den har vad jag kan minnas aldrig varit bra i de här sammanhangen. Det värsta i år har varit humorinslagen. Det finns inget så töntigt som ”humor” som inte är roligt. När man inte ens drar lite på munnen…Kan de inte anlita dig nästa år?

    Gilla

    • Tack vad gulligt skrivet! : )Men jag håller med om att det värsta som finns är humor som inte är rolig. Jag har faktiskt funderat på att skriva ett inlägg om detta, att jag faktiskt är trött på ”humor” rent allmänt i alla galor m.m. Förr om åren så var det lite högtidligt och stelt ofta och om programlederna då undslapp sig en rolig replik uppskattade man det. Men nu ska det vara roligt hela tiden och man blir bara…trött.

      Gilla

  5. Men. Jag undrar. Lillkillen vann, hörde jag. Hanna skriver att sönerna vann. Och du skriver att mello funkar som dagis, Jag trodde först att det var ungefär som kollo. Tack för att du upplyste mig. Men på dagis är det fult att tävla. Jag förstår nog inte riktigt vad de tävlade om och vems lillkille som vann vad.

    Gilla

  6. Du är inte konstig , jag tycker som du att medodifestivalen har blivit konstig, det blir för stort! Jag stänger av tv nästa år … jag önskar dig en trevlig dag// Edde

    Gilla

  7. istället för att snacka mello så kan vi göragammal variation som syjunta.låtsas engagera sig i nål som tråd/melodioch verkligen helhjärtat ägna oss åt skvaller,eller blogg.

    Gilla

Kommentera

