En trevlig tjej om att finna kärleken på nytt

Efter att julen var slut och allt blivit som det blivit med ängeln Gabriel så trodde jag aldrig att jag skulle hitta kärleken igen. Eller att kärleken skulle hitta mig.

Därför känns det så fantastiskt nu när det inte bara är vår utan jag har fått en ny vän i mitt liv – en groda! Han är inte som ängeln Gabriel som bara jagade andra tjejer, drack sig full på hela fingerborgar med vin och förolämpade mig dagarna i ända.

Min groda kväker och hoppar lite högt ibland, men framförallt är han snäll!

Och varför skulle jag då inte kunna ha överseende med att han har läppstift och målar tårna lila ibland? Jag uppskattar honom för den han är inuti, inte utanpå! (Men även för den han är utanpå.)

22 thoughts on “En trevlig tjej om att finna kärleken på nytt

    • Jag vet forttfarande inte vad det är!Men det är rätt som du säger, så många prinsar som jag har kysst. Jag hade tappat hoppet om att kunna hitta någon som hoppar.

      Gilla

    • Ah jag var så fördomsfull (och har tydligen börjat få dålig syn) att jag läste silikon!Trodde du talade om kvinnobröst, alltså. Förlåt mig!

      Gilla

  1. Silikon är ju kisel, som man gör datachip av, och server är ju en centralt placerad dator som betjänar sina klienter.Så silikonserver, det vet vi ju alla vad det är.

    Gilla

  2. Hmm… förvirrande… sil i kon.. eller ikon… lik…hmmm *ruskar huvudet*Men sill är gott ;-DOch grodor är mysiga… har två blåa i min rabatt *ler*Fortsatt glad påsk på dig! kraam från Mogi

    Gilla

    • Bra att läsa att jag inte är den enda som ser dåligt! Men vad var det du skrev Mogis om din stilikon? Jag uppfattade aldrig vem det var.Om du har en rabatt med grodor förstår jag att du är lycklig! Och så ska du vara! Kram

      Gilla

  3. Jag hade också en groda… men den hittade jag i fönstret hos min son häromsistens… vet inte varför den flyttat dit…

    Gilla

  4. Jag har en självlysande groda som sitter i en zinkbalja som är konverterad till ”örtgård”Vad är grodan utan ben?*Hopplös*Det var en gång en kille med en snopp som var 50cm han undrade hur han skulle göra den mindre så han gick till en klok man som sa ”Gå till grodan i skogen och säg att du vill gifta dig med grodan, och varje gång grodan svarar nej minskar din snopp med 10cm” Killen gjorde som han hade blivit tillsagd och när han kom till skogen frågade han grodan ”Vill du gifta dig med mig?” då sa grodan ”Nej!” och så minskade snoppen till 40cmMen killen tyckte fortfarande att hans snopp var lång så han gick till skogen igen och frågade grodan ”Vill du gifta dig med mig?” och grodan svarade ”Nej!” och snoppen blev då 30cm Men alla andra killarna hade 20cm och han beslutade sig för att han ville ha den mindre så han gick till skogen igen och frågade grodan ”Vill du gifta dig med mig?” grodan svarade ”Nej, nej, nej, och åter NEJ har jag ju sagt!” God fortsättning =0)Hemikramar

    Gilla

  5. Hjälp vad mina glasögon är gamla, läste också silikon….eller så är det för att jag är så grymt trött.Vilket som glädjer det mig att du funnit kärleken, eller om den funnit dig. Gabriel verkade vara en sur suput.Annandagpåskkramar.

    Gilla

  6. Låter härligt Anna 😉 Klart att insidan är viktigast och att man ska acceptera varann som man är men ett fint yttre är ju inte fel heller 😉 Hoppas detta blir en riktigt fin sommar för oss båda =)) Massa Kraaamar från mig och diverse Odjur 😉

    Gilla

    • Jag håller med om att utsidan är viktig. Vilken tur då att min groda inte bara är vacker på insidan utan dessutom snygg!Krama odjuren tillbaks och en till dig också!

      Gilla

Kommentera

