En trevlig tjej ska åka på badsemester med grodan

Jag och min groda har bestämt oss för att åka på semester tillsammans. Eftersom vi båda älskar att bada så var det ingen tvekan om att det ska vara en badsemester. Det är så det är med min groda – vi bråkar aldrig och tycker nästan alltid likadant!

Min groda har aldrig varit utomlands och är väldigt förväntansfull. Och titta vad fint han klädde upp sig inför fotografen när vi skulle ordna pass till honom! Nästan lite för mycket tycker jag, men det var tydligen väldigt viktigt för honom att vara fin när han skulle fotograferas! Det var också viktigt för honom att han fick ha sitt märke som visar att han tagit Baddaren på kavajslaget.

Så här blev fotot hos fotografen – fint, tycker jag!

Och så här blev passet som han är väldigt stolt över – hans livs första pass! (Jag har naturligtvis tagit bort känslig information.)

43 thoughts on “En trevlig tjej ska åka på badsemester med grodan

  1. Vi som jobbar på Kronfågel i Sölvesborg samlades i förrgår, efter arbetsdagens slut, för att lägga fram ett förslag av vilken äggbild som var vackrast.När vi slutligen enats, efter en slitsam kvällsmangling, stod vi där snopna utav sjutton, för inl(ägg)et om äggbilder var borta.Hvi gjorde du oss detta?

    Gilla

    • Tack för din kommentar, Tiburtius. Det var illa gjort av mig att ta bort detta inlägg. Man kan ju tyärr inte heller återpublicera ett inlägg efter att man tagit bort det (det kunde man förr).Jag ska fundera över hur jag kan kompensera er för det inträffade.

      Gilla

    • Jag vet inte. Jag har förstått att utseendet är lite känsligt för honom, av någon anledning. Det var väl därför det var så viktigt hur han skulle se ut på fotografiet. Själv tycker jag han är helt bedårande med sin lilla pussläpp och tunna hud ovanför den. Håller du inte med?

      Gilla

  2. Bra Anna att du tar Paddan utomlands och inte till Tyresö! Det vore ju synd om C-P skulle mista livet i Kolardammen (även om hans föräldrar varit där och kollat in omgivningarna) innan du funnit botemedel mot din puss och fått ordning på honom igen!

    Gilla

    • Ja man ska alltid kolla ORMgivningarna först, det förstår jag nu. Men jag tror jag fortsätter att kalla honom grodan tror jag för det är han ju van vid nu. Eller också går jag över till att kalla honom Carl-Philip, som han ju egentligen heter.

      Gilla

  3. Jag tycker du är modig som vågar skriva så här öppet vad du gjort mot lille Carl-Philip! Tänk om hans mamma lyckas ta reda på vem och var du är!!! Hon har ju promenadväg till där du håller hus! Läste igår att Bromma kyrka byggdes först som ett försvarstorn – kanske kan du ta skydd där?!

    Gilla

    • Vet du vad, när jag jobbade i kyrkan förut, i S:t Birgitta som ligger vid bron över till Drottningholm, så kom Carl-Philips mamma och pappa dit ibland. Deras tre barn, varav en nu alltså är groda, gick i lekskola där och de sjöng på högmässogudstjänsterna ibland. Men då visste de inte vad jag skulle göra med deras son senare.

      Gilla

  4. Både och kanske… fast då är han ju otrogen dig och det vill jag inte vara med om. Får ge mig ut och leta en egen grodpadda!

    Gilla

    • Jag förstår vad du menar, men allt ska inte skyllas på dålig hygien. Han har lite hudproblem också, som han inte kan rå för.

      Gilla

  5. Carl-Philip bör se till att skaffa sig ordentligt solskydd och balla glasögon… Han får inte torka ut… Vågar du verkligen ta med honom till Paris, med tanke på fransmännens förkärlek för grodlår?”En dag mötte en grön liten groda en man när hon hoppade över vägen. Grodan kväkte åt mannen:- Om du kysser mig blir jag en vacker prinsessa. Mannen plockade upp grodan och satte den i fickan. Efter en stund kväkte grodan:- Om du kysser mig blir jag en vacker prinsessa och jag LOVAR att stanna hos dig i en vecka! Mannen plockade ut grodan ur fickan, tittade på den en stund och log. Sedan stoppade han tillbaka den i fickan och där fick den ligga bland mobiltelefon och pennor. Efter ytterligare en stund kväkte grodan desperat:- Om du kysser mig blir jag en vacker prinsessa och jag lovar att stanna hos dig i ett år och jag skall göra allt du begär.Mannen plockade återigen upp grodan ur fickan och tittade på den med ett underligt leende. Men ner i fickan åkte grodan igen. Då kväkte grodan:- Men hallå! Varför vill du inte kyssa mig? Jag skulle bli en vacker kvinna och den perfekta flickvännen!Då plockade mannen upp grodan igen och sa:- Hör på nu. Jag är IT-konsult, och jag har inte tid med någon flickvän eller sex eller annat larv, men en talande groda är coolt.”Hemikram

    Gilla

    • Haha – jag menar oj, det tänkte jag inte på!! Att gillar grodlår i Paris. Tack för att du uppmärksammade mig på det, det blir parisresa utan grodan, helt klart! Du kan väldigt många grodhistorier har jag märkt! : )Denna var också kul!Tack för länken (igen) och kram!

      Gilla

  6. fast snart tar dem slut om jag inte återanvänder alla restauranghistorier om kypare med grodben och sådant…=0)Hemikram

    Gilla

  7. Jag såg ditt svar och jag undrade då om du prövat att använda en annan sökmotor för att se vad som händer då??Ett dåligt grodskämt: (ber om ursäkt om någon tar illa vid sig)En blondin kommer in till doktorn med en groda på huvudet.- Jaha, vad kan jag hjälpa dig med? frågar doktorn- Jo, det är den här vårtan i baken, svarar grodan.Hemikramar

    Gilla

    • Sökmotor? Eller menar du att jag borde byta till Explorer istället för Mozilla som jag har nu? Fast det brukar ju vara tvärtom, att Mozilla fungerar bättre ihop med bloggen…JAG tog f ö väldigt illa vid mig! : )Kram

      Gilla

  8. Jag kör tre motorer parallellt. (har funderat på att ladda hem Opera också)Mozilla Chrome och Explorer.Alltid när en krånglar på en sak så grejar de andra det. Så jag alternerar dem. På Mozilla tex så kan jag inte rösta på aftonbladets omröstningar och ska jag skriva inlägg på Explorer, så tar det evigheter…Det gäller att räkna ut varje motors enskilda styrkor och svagheter i kombination med din egen dators prestanda, eftersom det är individuellt…———————————————————————————————–Nästa historia som du förhoppningsvis tar illa vid dig av =0)”Blondinen gick förbi en djuraffär, i fönstret stod en skylt: Groda som slickar mutta, 500 kronor.- Den ska jag ha! säger blondinen och går in och köper grodan.Väl hemma kastar hon av sig kläderna och slänger sig på rygg i sängen och väntar på att grodan ska göra sitt. Men ingenting händer! Blondinen ringer till djuraffären och beklagar sig. Ägaren suckar och säger att han kommer med en gång. Han ringer på dörren och går in, går fram till grodan och säger:- Nu är det fan ta mig sista gången jag visar dig hur man gör!Hemikram

    Gilla

  9. Hehe jag trodde han skulle viljaåka till Paddington.När han ändåär i London och hälsar på andragrodor(prinsar).och hoppar runti sociteten med den fina kostymen.Är ni kanske bjudna på bröllopetmed prins William.

    Gilla

    • Nu när jag läser det du skrivit här ångrar jag att jag inte döpte honom, ursäkta, jag tycker det är tråkigt att han inte är döpt, till William! Det hade passat honom.

      Gilla

Kommentera

