En trevlig tjej om balkongen igen

Jag hade fel i mitt förra inlägg jag skrev om de balkonger som byggs till alla lägenheter i det hus jag bor i. Jag trodde att balkongerna var färdiga då, men det var bara byggnadsställningarna jag såg.

Nu är de däremot garanterat färdiga, men jag är ändå missnöjd. Titta på balkongen, den saknar ett sidoräcke! Pengarna räckte inte till att balkongerna skulle få räcken på alla sidor säger man på bostadsrättsföreningen.

Frågar ni mig är det helt livsfarligt. Eller är det meningen att man ska behöva ha säkerhetslina på sig när man dricker kaffe på balkongen en solig söndagsmorgon?

 

31 thoughts on “En trevlig tjej om balkongen igen

    • Precis! Tänkte de inte på att barn som kanske inte förstår sig på höjder kanske bor i huset?Tack detsamma, om morgondagen! Kram

      Gilla

  1. är det en bungyjumpplatå månde, du kanske har superfel om balkongen…sen är det alltid bra med säkerhetslina när man dricker kaffe, så inget fel där inte :)// kram K

    Gilla

    • Jag har funderat på att hoppa bungyjump från balkongen men har kommit fram till att det vore dumt då bungyrepet är betydligt längre än höjden från balkongen till marken.Men jag ska tänka på ditt tips när det gäller kaffedrickande! Kram

      Gilla

    • Nej det får det inte!!De är helt oansvariga! Dock så finns det en kedja på utsidan av min balkongdörr, så jag kommer själv inte ut på balkongen utan får fota från fönstret. : )Kram

      Gilla

  2. Dit ut skulle jag ALDRIG gå ens för ett glas saft… Jag blir yr och svindlig bara av att titta på bilden.Men så har jag aldrig ens tänkt tanken på bungyjump eller fallskärmshopp 🙂 Jag håller mig helst på marken hela tiden

    Gilla

  3. Jamen var det inte du som matade balkong-gubbarna med blodpudding (om jag inte minns fel)…..vad tror du att du får med en sådan mathållning…..jag är förvånad över att du fick några räcken över huvud taget.Janne

    Gilla

    • Äsch..räcken tycker jag alla skulle få till sina balkonger, oavsett vilken mat man ger byggarna. Dessutom var det fåglarna jag gav blodpuddingen, och byggarbetarna som stal den.

      Gilla

  4. Det är väl där Gabriel har sin inflygning när han ska landa. Kanske bör du hålla C-P inomhus, såvida inte du förser honom med en icke föraktlig fallskärm!:O)

    Gilla

  5. Hoppsan.. det där fallet hade kunnat bli vådligt..Det är nog bäst du kommer till mig och dricker kaffe..i mitt inglasade uterum i markplan *flinar*Kraaam på ´re från Mogi

    Gilla

  6. Ok, så var det ju. Balkongjobbarna stal maten ifrån dig och fåglarna…..Och nu är de naturligtvis ute efter att sopa igen alla bevis genom att du tragiskt omkommer genom ett fall ifrån balkongenNej nu är det dags att Carl-Philip visar att han är karl för sin hatt och ryter till och tar hand om det här saken. Här har du ett utmärkt tillfälle att se om han är någon att ty sig till när åskan går och om han är något att satsa på för framtiden.Janne

    Gilla

    • Asch tror du att de är så nesliga, balkonggubbarna?Jag vet dock att att min groda är karl för sin hatt. Det här är äkta kärlek och han står redan på balkongen och kväker för fulla muggar.

      Gilla

  7. Det är nog syster Agata på sjukstugan som har någon liten vän bland byggjobbarna. På så vis får hon då och då nya patienter till sjukstugan som hon arrenderar av Ludvig, min man doktorn alltså.

    Gilla

  8. Du har inte förstått att det är ett sätt att få bort oönskade boende,,att man därmed kan få in nya mer önskvärda grannar.

    Gilla

    • Nu trillade polletten ner för mig. Jag har nämligen stannat kvar som hyresgäst fastän huset köpts upp av en bostadsrättsförening… därför har just min lägenhet inget räcke!

      Gilla

  9. DET HANDLAR ENBART OM ATT DIN TRO ÄR FÖR SVAG! OM DU VERKLIGEN TRODDE ATT GUD ÄR MÄKTIG SKULLE DU INTE TVIVLA PÅ ATT HAN KAN VAR SKYDDSRÄCKE NOG!!!!!!hjälp….

    Gilla

    • Ja se det var en fin kyrksyster det! : )Men självklart är det som du säger, slår jag mig är det mitt fel som inte trodde!

      Gilla

  10. äntligen nån som begriper… puh…( För säkerhets skull: Jag driver med mig själv i första hand, Gud i andra, sekter i tredje… inte Anna alls…)

    Gilla

    • Ja det är tufft i bloggvärlden ibland, både när det gäller att bli begripen och försöka begripa. Men jag tycker du klarar dig mycket bra på båda punkterna!

      Gilla

  11. Usch den där balkongen ser riktigt otäck ut =( Jag är dessutom höjdrädd så jag skulle aldrig gå ut där inte ens med lina =)) Hoppas du får en riktigt riktigt fin Helg Anna Kraam

    Gilla

Kommentera

