En trevlig tjej – Det är fint att åldras

Jag har aldrig oroat mig för att bli äldre. Min tes är att man är så gammal som man känner sig, och jag har alltid känt mig som 83. Att jag nu närmar mig 42 lär inte ändra på det.

Men visst ändrar sig kroppen lite. Förr om åren kunde jag känna vårvinden leka i mitt blonda hårsvall. Nu har jag nästan inget hår p g a klippning (bland annat), men i stället har ansiktshuden börjat bli lite slappare. När jag går ut nu njuter jag i stället av att känna mina kinder fladdra i vårvinden.

Det känns härligt! Förutom att det inte är någon vårvind idag utan snöar. Det är faktiskt inte så härligt.

När jag tänker efter är det faktiskt ingenting som känns fint eller bra. Jag tar tillbaka allt.

37 thoughts on “En trevlig tjej – Det är fint att åldras

  1. hahaha känner mina kinder fladdra =)) Ja men det är väl härligt haha =)) Jag tycker det är sådär faktiskt att åldras gillar inte riktigt läget det kan jag inte påstå !!! Kraaaam

    Gilla

    • Nej jag tror jag har en 40-årskris faktiskt. Men det är väl inte mer än rättvist då jag inte hade någon 30-årskris alls.Kram

      Gilla

  2. Härligt med en sån inställning! Jag försöker också att tänka på ett sånt sätt. Gilla läget och njuta där jag är!

    Gilla

  3. Närmar mig min 40 års dag med stormsteg och ja , jag har ångest , varför ? ingen aning den bara kom , livet o döden flyter ihop och guuud som jag oroar mig för allt…..skönt att vara 83 och så snygg !!!!

    Gilla

  4. Jag är så himla missnöjd med majvädret.I natt besökte jag John Pohlman och tände ett intjärat tre meter högt träkors på utanför hans sovrum, det ligger mot gården i ett flerbostadshus i Norrköping.Hans vitaktiga ansikte uppenbarade sig i fönstret, som gläntades, och jag ropade:Leverera varmt vååårväder!Leverera varmt vååårväder!Fönstret stängdes sakta medan sirener närmade sig. Jag drog mig undan och nu avvaktar jag omslag i vädret.

    Gilla

  5. Så här är det Anna. Jag attackerade John Pohlman för din skull, så som John Hinckley attackerade Ronald Reagan för Jodie Fosters skull.Ho ho ho.

    Gilla

  6. Jag föddes gammal =0) i sinnet, lillgammal, men gammal i kroppen blev jag först med min siste sons graviditet… Jag fick en sådan bäckenbottensuppluckring att jag inte kunde gå riktigt, med läkarorder på stillasittande läge. Det ledde till förslappad muskulatur och viktuppgång…Så nu känner jag mig gammal relativt sett…Nej nu vill jag tänka på något roligare….”Vad har rektorer och TJURGRODOR gemensamt? Båda har stora huvuden som består mestadels av en mun!”Hemikram

    Gilla

    • Hemi, trösta dig med att jag inte genomgått någon graviditet alls (detta är både en väldigt stor sorg och samtidigt kanske lättnad för mig) men att jag ändå känner mig och alltid känt mig gammal!Jag har lidit av depressioner sedan tonåren (utan att veta om det de första tio åren) men först då jag drabbades av sorg vid 27-års ålder bröt ”kroppshelvetet” ut. Jag låg därefter hemma och frös med jacka och tre täcken ovanpå mig varje dag, och kunde inte ta mig till toaletten utan att känna yrsel och lägga mig ner. Men jag var fullt frisk, visade mina blodprover! Till slut hänvisades jag till en psykiater, och jag blev sjukskriven i två år då, p g a ångest. Men än i dag vet jag att ”ångest” inte alls var den enda diagnosen. Att jag frös så fruktansvärt hela tiden och kände yrsel hade INGET med min ångest att göra, men det skulle dröja 12 år innan jag fick hjälp för mina kroppsliga symtom.

      Gilla

  7. anna kära annaefter 40 går allting bara neråt, bakåtrent fysiskt alltsåjag har alltid velat bli äldremen nu vill jag inte det längre när jag ser vad det gör med kroppenframför allt med ansiktetnädet är ingenting fint eller bra med detbra att du tog tillnbaka detkram sötnöt!

    Gilla

  8. amen vafan. ljuger aftonbladet.där står det idagens tidning attsexlivet är bäst efter 40.vad ska jag nu se framemot.min värld ruckas lite nu.

    Gilla

  9. Herrejistanes… vad jag kände mig gammal nu…om du är 83, vid snart 42.. vad är jag då????hmmm… lastgammal speciellt idag…Hej o hopp på dig flicksnyta ;-)Kraaam från Mogi

    Gilla

    • Förstår vad du menar här, då jag själv inte gått ut med ”hela sanningen” om vad det är som fladdrar på mig!

      Gilla

  10. Ska jag tolka att du inte vill besvara min kommentar som att du ogillar att jag skämtar om rektorer?Eller bara att du tröttnat på mina grodor? *LER*Trevlig fredaghemikram

    Gilla

    • Aj fan, som jag skrivit förr, jag missar kommentarer hela tiden! I varje inlägg, typ, numera… P g a att jag är helt oorganiserad och besvarar kommentarer ibland ovanifrån, ibland nedanifrån…lite hipp som happ helt enkelt. Jag skrev ett inlägg förut om hur lätt jag då missar inlägg i mitten! Dvs jag missar dem i första vevan, men inte i andra. Tror jag?Trevlig fredagskram tillbaka!

      Gilla

  11. Man får väl vara glad så länge det inte är garnityret som fladdrar i vårvinden. Tänk Dig synen när man kommer frustande, springande efter sina löständer som slet sig loss i aprilblåsten.:-))

    Gilla

  12. 12 är en fruktansvärt lång tid att plågas i onödan… Så arg du måste vara!! Jag har genomgått flera depressioner. Den första när jag förlorade mitt första barn (in utero) och det varade 1,5 år och då var jag suicidal ett tag. Jag vågade inte gå utanför dörren av rädsla för tvångstanken att kasta mig ner på t-banespåret…Sedan när Emma dog, när mamma dog och senast när jag gick in i väggen för fem år sedan…Är dina depressioner trauma-utlösta? eller finns de bara där ändå??Ett nytt grodskämt alltså?Två grodor satt på Robinson Crusoe’s rygg…Den ena sade till den andre:-Jag måste gå nu, men vi ses igen på fredag!Hemikram och trevlig fredag!!

    Gilla

    • Mina depressioner är inte traumautlösta. De är mer en del av min personlighet…Jag tror jag ska göra ett inlägg av en av dina grodvitsar… Kram

      Gilla

  13. Nä, du sa inte det ;-D.. men 83 är väl inte gammalt… Kom igen när du känner dig som 113 *hihi*Trevlig helg! Kraaam från Mogi

    Gilla

Kommentera

