En trevlig tjej smaskar i sig nygammal antidepp-medicin

Att jag inte mått så bra på sistone framgår av mitt senaste inlägg  (och möjligen av alla mina andra inlägg också, fast det vill jag inte kännas vid!). Tack till er som skrivit en stödjande kommentar, sånt betyder så oerhört mycket trots att vi egentligen inte känner varandra!

Jag kommer att svara på kommentarerna så småningom!

Mitt besök hos doktorn resulterade i medicinbyte. Från Efexor till Zoloft. Jag åt Zoloft redan tidigt i min depressionskarriär, och upplevde att den hade en positiv effekt på min ångest, men slutade p g a att jag gick ner i vikt så mycket av den. Och vid den tiden var jag redan den smalaste bland de smala, typ. Så jag ville inte ta denna medicin mer.

Nuförtiden är jag smått överviktig så om jag tappar lite i vikt grämer jag inte ihjäl mig, för att uttrycka mig försiktigt.

Jag sitter alltså här och smaskar i mig Zoloft för fulla muggar.

– Jättegott!

13 thoughts on “En trevlig tjej smaskar i sig nygammal antidepp-medicin

  1. ”Det är inte hoppet som överger människan sist sa grodan, det är humorn”hemianskt ordspråk…Hoppas att det ska ordna upp sig nu och att du får må bättre snart!!Hemikramar

    Gilla

  2. JA TYCKER DET ÄR ELAKT DU BLANDAR IN MIG I MASSA ANONYMA KOMMENTS LÄNGRE NER I INLÄGGET.HAR FAKTISKT ALDRIG GJORT DIG NÅGE ILLA NÅN GÅNG HA DET GOTT Zoomo

    Gilla

    • Ja det är väldigt elakt av mig med tanke på att det ju inte ALLS var du som skrev kommentarerna som jag svarade på och att du dessutom själv alltid står för vem du är här på bloggen! : )Ha det gott själv Zoomo!

      Gilla

  3. Huh. Zoloft(Sertralin) var den första antidepp jag testade som sextonåring. Den får inte bra omdömme av mig. Långt ifrån. Efexor (Venlafaxin) äter jag för tillfället och har gjort ett bra tag. Men den är inte heller en höjdare. Och jag mår skit om jag råkar missa en dos. Ser INTE fram emot utsättning av den. Det kommer bli ett helvete. Men jag hoppas medicinbytet funkar för dig. Både fysiskt och psykiskt.

    Gilla

  4. Ps. jag gick också ner massor i vikt av Zoloft. 😛 Men gick upp dem lika fort när den byttes ut mot Mirtazapin, som jag istället ökade i vikt av. Suuuck. Dessa mediciner.

    Gilla

  5. Jag gick upp, jag, av Zoloften. Hejvilt gick jag upp. :-/Tur att medicinerna finns men åh vad det känns trist att behöva ta dem!

    Gilla

Kommentera

