Nu är det mumsigt att vara sfi-lärare!

Jag tänker på det varma vädret vi har, och den minst sagt tropiska värmen vi har i klassrummen i det kontorshus där jag jobbar (i dag fick faktiskt en del lektioner avbrytas för att det var för varmt).

Detta väder medför att jag som sfi-lärare kan gå in i klassrummet stort sett naken eftersom det är så vi gör i Sverige. Nu kan jag ohämmat bjuda ut mina behag – och då tänker jag på mina celluliter och blåstrimmiga lår – bland elever där många av eleverna bär inte heltäckande men åtminstone täckande klädsel.

Som svensk kan man aldrig ha för lite kläder på sig när det är över 20 grader varmt! Det är svensk lag lär jag dem. Om man har riktig tur kan man till och med få uppleva närkontakt med ett främmande lurvigt mansben i shorts och sandaler på bussen på morgonen!

Ja de är glada, alla landets sfi-elever som får sig så mycket naket moget kvinnohull till livs den här tiden!

Eh, tror jag.

* sfi=svenska för invandrare

18 thoughts on “Nu är det mumsigt att vara sfi-lärare!

  1. Min man lär få lite hemihull till livs också… =0( Jag blev så förkyld i helgen att min operation ställdes in och så fick jag ett litet ryggskott på det, så jag är allt annat än munter just nu…

    Hemikram

    Gilla

  2. Jo jag är en sån som har extremt lite kläder på sommaren, hemma springer jag i bikini och det kan vara lite pinsamt om det kommer nån… det hänger ju valkar här o där… men jag blir ganska brun… jag har en grannfru som är likadan, men hon är pepparkaksfärgad redan i maj… lyckliga mörkhåriga männska…

    Gilla

  3. Jag tycker att det är kalas med svettiga nakna överkroppar i mataffärerna… Japp!
    kan inte hjälpa det, tycker att det är oerhört coolt att vara sfi.lärare!
    Kramar och allt gott till dej!

    Gilla

Kommentera

