Jag vill inte vara sämre

Med mig är det så här: Jag vill inte vara sämre än någon annan! Jag vill med andra ord också ha en feel good -blogg där jag visar inspirerande bilder där jag framhäver vilken livskonstnär/livsnjutare jag är! Ehrm…

Därför beslutade jag mig i dag för att fixa till en lunch som jag annars inte brukar ”fixa till”, i alla fall inte om jag äter lunch ensam (vinet faller bort då, och servetten ersätts av hushållspapper) – men är det den första dagen (nåja, andra) på semestern så är det!

Alltså, här kommer bilden av min lördagslunch på min nybyggda balkong: prosciutto, sallad med cocktail-tomater, jordgubbar, basilika, vitlök, flingsalt (obs! : ) nymalen  (obs! : ) svartpeppar och olivolja, kallt rosévin och isvatten. Samt vattenmelon.

Det var gott!

Passa på att njuta av detta feel good-inlägg nu, för i morgon kommer ett feel bad-inlägg.

Troligen.

Obs ni ser väl det lilla olivträdet i bakgrunden? Jag menar bara så att semester-feelingen förstärks…

17 thoughts on “Jag vill inte vara sämre

  1. Såg ju fint ut, men alldeles för nyttigt.
    Du måste ju ha lite onyttigheter med på tallriken också.
    För att det ska bli riktigt frestande. Du kunde väl åtminstonde ha lite grädde på
    jordgubbarna? Kom igen nu, in och vispa grädde. =)))
    Måste passa på att uttrycka min beundran för din balkong.
    Jag har ingen balkong. Så jag är grön av avundsjuka på din mysiga balkong.

    Gilla

  2. Ja jag är väldigt glad över min balkong, som är helt nybyggd! Känns lyx att kunna dricka morgonkaffe på balkongen!
    *går in och vispar grädde*

    Gilla

  3. avundas dig som vågat dig ut på balkongen
    och det ser både härligt och gott ut
    min västeraltan är ånnu ointagen
    mest för att jag skäms så för att sitta där –
    jag har väl inte semester heller
    det har man väl inte som sjukskriven
    ju
    heller
    eller

    jag får önska dig många goda och kanske
    t o m berusa(n)de stunder på din fina balkong

    Gilla

    • Nice to see you här!

      Ja vad larviga vi människor är, att man kan låta sig hindras av att man är sjukskriven. Men förhoppningsvis gör det att du slipper få hudcancer…?

      Om jag upplever berusande stunder gäller det bara att jag inte får för mig att ägna mig åt den där nya sporten och lägga mig balkongräcken. Men det ska nog gå bra.

      Gilla

Kommentera

