Det här balkonglådekriget ska jag vinna!

Jag stod och spejade ut över grannhuset och fick se att kvinnan som bor tvärs emot mig har synnerligen fina balkonglådor. Enhetliga i färgskalan som de ska vara, enligt proffsen.

Jag inser att de också är snyggare än min egen balkonglåda är, där det liksom blivit lite för mycket av allt:

Men tror ni att jag låter mig nedslås av det? Inte alls. Jag ska komma igen och slå alla med häpnad över hur fin balkonglåda jag har! Och sen ska jag räcka ut tungan åt kvinnan med de röda och rosa pelargonerna. Dessutom så har hon lådorna på utsidan och det får man inte ha – jag ska minsann anmäla henne!

Jag kommer att gå som segrare ur det här kriget.

4 thoughts on “Det här balkonglådekriget ska jag vinna!

  1. Du får sätta hårt emot hårt. Det är tokförbjudet att ha lådorna på utsidan sådär, faller dom ner och dödar nån så e den han/hon som blir ansvarig.

    Du vet vad du måste göra!

    Gilla

    • Precis! Men detta bevisar bara hur ondsint hon är: allt hon är ute efter är att försöka bräcka andra med sina lådor, inte som man ska, att ha dem för att kunna njuta av själv! Kram

      Gilla

Kommentera

