Yoga i sömnen

Mina kroppsställningar i sängen (när jag sover!) blir mer och mer extrema, har jag upptäckt. Som att ha ena benet uppe vid hakan och det andra helt utsträckt och armarna låsta någonstans under kroppen i en underlig position. Undrar vad det beror på? Är sängen så obekväm att den endast går att sova i om man hittar en konstig kroppsställning, har jag tagit min ryggvärk och muskelvärk till en ny nivå eller känner jag bara ett behov av att träna när jag sover, ett behov som inte brukar göra sig påmint när jag är vaken?

I vilket fall så kommer jag väl snart att få pris som ”årets yogakvinna” eller något om det fortsätter så här. Det jag är lite rädd för att att jag kommer att vakna en morgon med båda fötterna elegant låsta bakom nacken och inte kunna ta mig ur denna ställning.

Det vore verkligen obehagligt.

8 thoughts on “Yoga i sömnen

  1. Du kanske även bör börja med yoga för invandrare. Sätt upp en privatskola. Som vaktmästare anställer du 20 st FAS-3-gubbar á 5000 i bidrag. Då har du en garanterad inkomst på 100.000 varje månad.
    Sen kommer ju elevanslaget till, så du går inte i konkurs, jag lovar!
    Kram!
    /Skvitt

    Gilla

  2. Ja, det är lite vanskligt att yoga var och när som helst. Det berättas om en finsk kvinna som satt i en bastu och testade sin vighet. Hon fastnade med benen bakom nacken. ”Hjäääääälp, men inga karlar”, löd hennes rop.

    Gilla

Kommentera

