Jag erkänner: Jag är flaggfetischist

Jag har som vissa kanske lagt märke till ånyo skaffat mig en Flag Counter i högerspalten. Det är ett verktyg som visar vilka länder som besökt min blogg. Men jag tror att jag borde ta bort den.

Jag har nämligen upptäckt att jag har en sjuklig fascination när det gäller ”insamlade flaggor”. Så fort en ny flagga gör sitt intåg i min flag counter jublar jag och står på händer. Och om jag dessutom får flera besök från samma land vet min glädje inga gränser. Det är sant men inte sunt. Det är en malign form av ”intresse för andra länder” och troligtvis har det faktum att jag i dag arbetar som sfi-lärare delvis sin förklaring i detta sjukliga intresse. Hela världen finns ju ofta representerad i mitt klassrum och jag tycker det är underbart! Jag bör nog sluta som sfi-lärare också, eftersom det uppmuntrar mitt missbruk av flaggor.

Jo jag förstår också att det inte är ”andra länder” som besökt mig utan ofta en svensk som är bosatt i ett annat land som ger upphov till flaggorna, men det förringar inte min glädje det minsta. Tvärtom.  Idén att någon sitter långt borta i främmande land och läser min blogg är det som känns roligt!

Bor ni i Farsta strand eller Hässelby eller något annat närliggande fånigt kan ni alltså lika gärna sluta läsa min blogg med en gång.

13 thoughts on “Jag erkänner: Jag är flaggfetischist

  1. Skönt att jag bor i Paris dà… Vive le France !

    Jag tyckte det var lite konstigt med besök fràn Ryssland… Men jag kan alltid skriva pà ryska…

    Bises et j’espère que tu vas bien !

    Gilla

  2. Tänk om flaggorna indikerar hur många som du har undervisat flyttat hem eller vidare till ett annat land istället för att stanna här och bygga upp vår välfärd. Då är det väl inget att jubla över.

    Kanske har de flyttat vidare så fort de har upptäckt att det är lönlöst att försöka bygga välfärd i ett land där regeringen gör allt för att riva ned den. Då kan man ju använda din flag counter till att visa vad folk tycker om den politik som förs.

    Du ser, man kan ha lite nytta av den också.

    Kram!
    /Skvitt

    Gilla

  3. Vilken tur att jag inte bor så nära som Farsta i alla fall.
    Jag kanske kan få fortsätta läsa din blogg eftersom jag bor lite längre
    norrut. (i Sundsvall)

    Du ville se bild på mina katter.
    La in bilder på dom i Onsdags om du vill titta in och
    beundra min Kattmaffia. =)

    Gilla

  4. Min svenska flagga är väldigt nära den finska på riktigt…räknas det för jubel? Och så såg jag att när jag tog foton i Sundsvall under vår bilsemester så registrerades de för att vara tagna i Norge på min Iphone… så jag kan väl räknas som en norsk flagga också?

    Gilla

Kommentera

